نیازی به واردات فولاد نداریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیازی به واردات فولاد نداریم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با توجه به افزایش تعرفه واردات فولاد به آمریکا باید مراقب باشیم و تعرفه واردات فولاد را تا جایی که امکان دارد افزایش دهیم تا واردات آن به کشور ما نیز توجیه اقتصادی نداشته باشد. رمضانعلی سبحانی‌فر […]

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

نیازی به واردات فولاد نداریم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با توجه به افزایش تعرفه واردات فولاد به آمریکا باید مراقب باشیم و تعرفه واردات فولاد را تا جایی که امکان دارد افزایش دهیم تا واردات آن به کشور ما نیز توجیه اقتصادی نداشته باشد.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص افزایش تعرفه واردات فولاد به آمریکا، اظهار داشت: براساس دستور ترامپ تعرفه واردات فولاد به آمریکا به میزان ۵۰درصد افزایش پیدا کرده است، با توجه به این مسأله که آمریکا خود تولیدکننده فولاد است اما به دلیل ارزان بودن فولاد وارداتی چین و اروپا صنعت فولاد این کشور آسیب می‌دید.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این تصمیم ترامپ در جهت حمایت از صنعت تولید فولاد کشور آمریکا بوده است، گفت: امروز با توجه به این‌که آمریکا مصرف‌کننده عمده فولاد در جهان است این افزایش تعرفه واردات توسط این کشور باعث می‌شود تا تولیدکنندگان فولاد جهان به دنبال بازارهای جدیدی باشند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که طبیعی است با توجه به تعرفه پایین واردات فولاد به کشور ما تولیدکنندگان فولاد محصولات خود را به سمت کشورهایی همانند ما هدایت کنند، ادامه داد: کشورهای دارای تعرفه پایین واردات فولاد می‌تواند هدف مناسبی برای صادرات این محصول باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که باید مراقب باشیم و تعرفه واردات فولاد را تا جایی که امکان دارد افزایش دهیم تا واردات آن توجیه اقتصادی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تقریباً به میزان نیاز داخلی به فولاد تولید داریم و نیازی به واردات فولاد وجود ندارد.