ارایه آخرین فناوری‌های صنعت آلومینیم

به همت دانشگاه علم و صنعت اردیبهشت‌ماه‌۹۷ صورت می‌گیرد؛ ارایه آخرین فناوری‌های صنعت آلومینیم دانشگاه علم و صنعت در راستای ارایه آخرین یافته‌های علمی در صنعت آلومینیم و جذب سرمایه‌گذاری خارجی پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی آلومینیم را برگزار می‌کند. به گزارش ایسنا، منصورسلطانیه، دبیر علمی پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیم ایران (IIAC2018) هدف از […]

به همت دانشگاه علم و صنعت اردیبهشت‌ماه‌۹۷ صورت می‌گیرد؛

ارایه آخرین فناوری‌های صنعت آلومینیم

دانشگاه علم و صنعت در راستای ارایه آخرین یافته‌های علمی در صنعت آلومینیم و جذب سرمایه‌گذاری خارجی پنجمین دوره کنفرانس بین‌المللی آلومینیم را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، منصورسلطانیه، دبیر علمی پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی آلومینیم ایران (IIAC2018) هدف از برگزاری این رویداد را ارایه آخرین دستاوردهای علمی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و صنعت عنوان کرد و گفت: لزوم برگزاری این کنفرانس در مقیاس بینالمللی ایجاد زمینه‌های سرمایه‌‌گذاری در صنعت آلومینیم کشور بوده است.

سلطانیه افزود: از ۱۰۷چکیده مقاله ارسال شده به دبیرخانه این کنفرانس ۷۴مقاله کامل از دانشگاه‌‌‌ها و صنایع داخلی و همچنین از مراکز تحقیقاتی خارجی چون ATIE Uno Informatica و Italtecno از ایتالیا، Hatch Ltd از کانادا و ABB Metallurgy از سوییس پذیرفته شده است.

وی با بیان این‌که تمام مقالات پذیرفته شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه خواهند شد، یادآورشد: علاوه بر آن مقالات برتر نیز در شماره اختصاصی مجله علم و مهندسی مواد دانشگاه علم و صنعت ایران (IJMSE) منتشر می‌شوند.

به گفته این محقق مجله علم و مهندسی مواد دانشگاه علم و صنعت در انستیتو اطلاعات علمی (ISI) پذیرفته شده است.

دبیر علمی پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌‌المللی آلومینیم ایران با بیان این‌که تولید آلومینیم را در گرو در دسترس بودن انرژی ارزان دانست و یادآور شد: مزیت اصلی کشور در این زمینه بهره‌‌مندی از انرژی ارزان‌‌قیمت نفت و گاز است و امیدوارم سیاست‌‌های مسؤولین کشور به جای صادرات مستقیم گاز، با بهره‌برداری حداکثری از میادین مشترک گازی، تولید برق و در نهایت تولید و صادرات آلومینیم جایگزین شود.

به گفته وی، توجه به این زمینه اشتغال مولد در کشور، افزایش ارزش افزوده محصول صادراتی و رونق صنعت و اقتصاد کشور را در پی دارد.

به گفته وی این کنفرانس در روزهای ۴، ۵ و ۶ اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.