نهایی شدن مطالعه دو پهنه معدنی در استان هرمزگان

نهایی شدن مطالعه دو پهنه معدنی در استان هرمزگان مطالعات دو پهنه معدنی در استان هرمزگان در سفر رییس‌جمهور نهایی شده است. به گزارش ایسنا، استاندار هرمزگان در نشست شورای معادن استان گفت: منابع مالی مطالعات دو پهنه معدنی در شهرستان‌های بشاگرد و حاجی‌آباد را سازمان ایمیدرو تأمین کرده است. فریدون‌همتی افزود: با اجرای این […]

نهایی شدن مطالعه دو پهنه معدنی در استان هرمزگان

مطالعات دو پهنه معدنی در استان هرمزگان در سفر رییس‌جمهور نهایی شده است.

به گزارش ایسنا، استاندار هرمزگان در نشست شورای معادن استان گفت: منابع مالی مطالعات دو پهنه معدنی در شهرستان‌های بشاگرد و حاجی‌آباد را سازمان ایمیدرو تأمین کرده است.

فریدون‌همتی افزود: با اجرای این مطالعات امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بلندمدت‌تر در بخش معادن به‌ویژه در بخش فولاد به‌وجود می‌آید.

وی تصریح‌کرد: هرمزگان با وجود داشتن ۲۰نوع موادمعدنی یکی از استان‌های با ظرفیت در این بخش است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: برنامه مطالعاتی در سال‌۹۶ در محدوده فین تا باغات آغاز شده است و در سال‌۹۷ مطالعات در دو شهرستان بشاگرد، حاجی‌آباد و امتداد رودان و میناب در دستور کار قرار دارد.

خلیل‌قاسمی افزود: معادن غرب استان در حال فعالسازی است و واحد‌های فرآوری نیز در کنار این معادن در حال شکل‌گیری است.

وی خاطرنشان‌کرد: حدود ۳۰۰معدن فعال در هرمزگان وجود دارد و در بخش‌های گچ و کرومیت فعالسازی بهتر و زمینه صادرات بیش‌تر ایجاد شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان‌کرد: پارسال درآمد معادن استان حدود ۱۷میلیاردتومان بوده است که به خزانه واریز شد.

قاسمی در پایان عنوان‌کرد: راه‌اندازی سامانه کاداستر معادن از اواخر سال‌۹۳ موجب جذب و تسهیل سرمایه‌گذاری، ایجاد گردش کار روان برای ثبت محدوده، حذف مکاتبات کاغذی، صرفه‌جویی در وقت و افزایش دقت در ثبت محدوده شده است.