ضرورت مشارکت شرکت‌های فروشنده قطعات معدنی با انجمن سنگ‌آهن

عضو انجمن سنگ‌آهن ایران مطرح کرد ضرورت مشارکت شرکت‌های فروشنده قطعات معدنی با انجمن سنگ‌آهن یک مقام مسؤول گفت: شرکت‌های فروشنده قطعات معدنی باید با انجمن سنگ‌آهن ایران مشارکت کرده و همکاری خود را با صندوق بیمه سرمایه‌گذاران معدنی افزایش دهند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، هادی‌گلزار عضو انجمن سنگ‌آهن ایران اظهار کرد: ماشین‌آلات و تجهیزات […]

عضو انجمن سنگ‌آهن ایران مطرح کرد

ضرورت مشارکت شرکت‌های فروشنده قطعات معدنی با انجمن سنگ‌آهن

یک مقام مسؤول گفت: شرکت‌های فروشنده قطعات معدنی باید با انجمن سنگ‌آهن ایران مشارکت کرده و همکاری خود را با صندوق بیمه سرمایه‌گذاران معدنی افزایش دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، هادی‌گلزار عضو انجمن سنگ‌آهن ایران اظهار کرد: ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی در یک برهه زمانی به تعداد زیاد وارد ایران شد و حجم آنها در کشور بالا رفت.

وی افزود: از همه مهم‌تر این‌که دلار و یورو در چند سال گذشته همیشه قیمت صعودی داشته و در کنار آن رکود ساختمانی تأثیر منفی بر بازار فولاد و سنگ‌آهن کشور گذاشته است.

گلزار تصریح کرد: یکی از دلایل راکد شدن شرکت‌های تأمین تجهیزات معادن کشور این است که آنها نمی‌توانند ماشین‌آلات وارداتی خود را به صورت اقساط به معادن کشور بفروشند، در حالی‌که در تمام دنیا فروش تجهیزات معدنی با شرایط اقساطی صورت می‌گیرد.

عضو انجمن سنگ‌آهن ایران اذعان کرد: شرکت‌های فروشنده قطعات معدنی باید کارخانه‌های مقابل را بشناسند و در جهت تسهیل شرایط مالی برای خریداران، اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین این شرکت‌ها باید با انجمن سنگ‌آهن ایران مشارکت کرده و همکاری خود را با صندوق بیمه سرمایه‌گذاران معدنی افزایش دهند.

گلزار در تشریح نوع فعالیت‌های صندوق بیمه سرمایه‌گذاران معدنی گفت: این صندوق به شرکت‌هایی که می‌خواهند تجهیزات معدنی بخرند، وام می‌دهد. این پروسه بعد از معرفی به بیمه و بانک صنعت و معدن و در ازای تضامینی همچون پروانه کسب صورت می‌گیرد.

عضو انجمن سنگ‌آهن ایران در پایان یادآور شد: باید از مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاران معدنی پرسیده شود که چرا برخی از شرکت‌های تأمین تجهیزات معدنی از عملکرد این صندوق راضی نبوده و این صندوق را محکوم به رانت می‌کنند.