معافیت معادن زغال‌سنگ از پرداخت عوارض یک درصدی فروش

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران معافیت معادن زغال‌سنگ از پرداخت عوارض یک درصدی فروش دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران با بیان این‌که تاریخ اعمال نرخ جدید زغال‌سنگ در سال۹۶ از اول مهرماه۹۶ است، گفت: معادن زغال‌سنگ از پرداخت یک درصد فروش قانون بودجه سال۹۷ معاف شدند. به گزارش تسنیم، سعید صمدی، با اشاره به جلسه اخیر فعالان […]

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران

معافیت معادن زغال‌سنگ از پرداخت عوارض یک درصدی فروش

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران با بیان این‌که تاریخ اعمال نرخ جدید زغال‌سنگ در سال۹۶ از اول مهرماه۹۶ است، گفت: معادن زغال‌سنگ از پرداخت یک درصد فروش قانون بودجه سال۹۷ معاف شدند.

به گزارش تسنیم، سعید صمدی، با اشاره به جلسه اخیر فعالان معادن زغال‌سنگ با تعدادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی، اظهار داشت: معادن زغال‌سنگ از پرداخت یک درصد فروش قانون بودجه سال۹۷ و قانون برنامه ششم به‌عنوان عوارض معاف شدند.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران با بیان این‌که تاریخ اعمال نرخ جدید زغال‌سنگ در سال۹۶ از اول مهرماه۹۶ است، افزود: در راستای واقعی کردن قیمت زغال‌سنگ از ابتدای سال۱۳۹۷ هیأتی متشکل از ذوب‌آهن، هیأت مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران، وزارت صنعت معدن و تجارت و کارشناسان بی‌طرف باتوجه به قیمت جهانی و شرایط کیفی زغال‌سنگ ایران قیمت جدید را مشخص و وزارت صنعت و وزارت کار ملزم به اجرای آن هستند.

وی اضافه کرد: باتوجه به لزوم توسعه و بازسازی معادن زغال‌سنگ و به روز نمودن تکنولوژی استخراج معادن مقرر شده اقدامات لازم جهت استفاده معادن زغال‌سنگ از صندوق توسعه ملی فراهم شود.

صمدی با اشاره به این‌که برای بالا بردن ضریب ایمنی معادن زغال‌سنگ مقرر شده وزارت صنعت معدن و تجارت به تعهدات خود در زمینه کمک به ایمنی معادن از طریق خرید تجهیزات ایمنی و ارسال آن به معادن زغال‌سنگ اقدامات لازم را انجام دهد، تصریح کرد: خوشبختانه اولین محموله صادرات زغال‌سنگ به چین انجام شده که این موضوع برای معادن زغال‌سنگ بسیار قابل اهمیت است.