استخراج سالانه ۵۰هزار تن سنگ طلا از معدن فاریاب کرمان

استخراج سالانه ۵۰هزار تن سنگ طلا از معدن فاریاب کرمان فرماندار فاریاب گفت: سالانه ۵۰هزار تن کان سنگ طلا از معدن فاریاب در جنوب استان کرمان استخراج می‌شود. علی نیک‌نفس در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که بهره‌برداری از معدن طلای فاریاب از سال۹۳ آغاز شده است افزود: در آینده با راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای، استخراج […]

استخراج سالانه ۵۰هزار تن سنگ طلا از معدن فاریاب کرمان

فرماندار فاریاب گفت: سالانه ۵۰هزار تن کان سنگ طلا از معدن فاریاب در جنوب استان کرمان استخراج می‌شود.

علی نیک‌نفس در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که بهره‌برداری از معدن طلای فاریاب از سال۹۳ آغاز شده است افزود: در آینده با راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای، استخراج بیش‌تری خواهیم داشت.

وی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری در جنوب کرمان و جلوگیری از خام‌فروشی اظهار کرد: عملیات اجرایی احداث کارخانه فرآوری کان سنگ طلا از مهر ماه امسال در فاریاب آغاز شده و تاکنون ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار فاریاب با بیان این‌که برای احداث کارخانه طلا ۲۲میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: تاکنون ۱۲میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این کارخانه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی فاز یک این کارخانه تعداد ۱۰۰نفر به‌طور مستقیم و ۳۵۰نفر غیرمستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

نیک نفس با اشاره به این‌که اعتبار مورد نیاز این پروژه توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود، گفت: با راه‌اندازی فاز یک، سالانه حدود ۱۰۰کیلو طلا در فاریاب فرآوری و تولید خواهد شد و در فازهای بعدی به همین میزان، افزایش تولید و اشتغال خواهیم داشت.

جنوب استان کرمان متشکل از ۷شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم وسعت استان پهناور کرمان را به خود اختصاص داده است.

شهرستان فاریاب با ۳۴هزار نفر جمعیت در فاصله ۳۳۲کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان کرمان واقع شده است.

فاریاب با شهرهای رودان و زیارتعلی در شمال استان هرمزگان هم‌مرز است.