بهره‌برداری از ۵۵ معدن جدید در خراسان رضوی

بهره‌برداری از ۵۵ معدن جدید در خراسان رضوی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال ۵۵ پروانه بهره‌برداری از معادن جدید با استخراج اسمی یک میلیون و ۸۹۶ هزار تن در استان صادر شد. رضاشجاعی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با بهره‌برداری از معادن جدید که عمده […]

بهره‌برداری از ۵۵ معدن جدید در خراسان رضوی

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال ۵۵ پروانه بهره‌برداری از معادن جدید با استخراج اسمی یک میلیون و ۸۹۶ هزار تن در استان صادر شد.

رضاشجاعی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با بهره‌برداری از معادن جدید که عمده آنها در حوزه مصالح ساختمانی، خاک صنعتی و فلزات مس، کرومیت و منگنز فعال خواهند شد، برای ۴۰۱ نفر شغل جدید ایجاد شد.

وی بیان‌کرد: همچنین پارسال ۳۷ فقره پروانه برای اکتشاف معدن جدید در خراسان رضوی صادر شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن ۸٫۸ درصد رشد داشت.

وی اظهارکرد: در مدت مذکور، ۳۸ فقره گواهی کشف برای معادن خراسان رضوی صادر شد که این تعداد در مقایسه با سال ۹۵ از رشد ۱۱٫۷ درصدی برخوردار بود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پارسال در حوزه صنایع معدنی ۴۰ فقره پروانه بهره‌برداری با ارزش ۳۱ هزار و ۴۵ میلیارد ریال در استان صادر شد که رشد سرمایه‌گذاری در این حوزه در مقایسه با سال ۹۵، ۳۴۲ درصد بود.

شجاعی اظهارکرد: با بهره‌برداری از صنایع‌معدنی مذکور در خراسان‌رضوی برای ۳ هزار و ۴۴۵ نفر شغل ایجاد شد که این میزان اشتغال در حوزه صنایع معدنی در مقایسه با پیرارسال ۲۸۶ درصد رشد کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه پارسال تولید بیش‌تر کالاهای حوزه صنایع معدنی استان رشد کرد که بیش‌ترین رشد مربوط به تولید چینی بهداشتی با ۱۱۴ درصد، تولید ظروف چینی ۶۲ درصد، تولید فولاد خام ۶۲ درصد، تولید مقاطع فولادی ۴۶ درصد، تولید کنسانتره سنگ‌آهن ۴۰ درصد و تولید مقاطع فولادی با ۴۶ درصد بود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: کم‌ترین رشد تولید در حوزه صنایع معدنی استان در سال گذشته مربوط به لوله و پروفیل با ۲۲ درصد بوده است.

۴۶ نوع ماده معدنی با مجموع ذخیره قطعی افزون بر ۳ میلیارد تن و همچنین نزدیک به ۸۰۰ معدن فعال در خراسان رضوی وجود دارد. میزان استخراج سالانه این معادن حدود یک میلیون تن است. خراسان رضوی از لحاظ تعداد معادن رتبه سوم کشور را دارد.