رشد ۹درصدی تولید آلومینیم در جهان

رشد ۹درصدی تولید آلومینیم در جهان تولید جهانی آلومینیم با ۹ درصد افزایش و مصرف جهانی این فلز با دو درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، تولید جهانی این فلز در سال گذشته میلادی شاهد رشد […]

رشد ۹درصدی تولید آلومینیم در جهان

تولید جهانی آلومینیم با ۹ درصد افزایش و مصرف جهانی این فلز با دو درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۶ به ثبت رسید.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، تولید جهانی این فلز در سال گذشته میلادی شاهد رشد ۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ بوده و در مجموع ۶۳میلیون و ۴۰۰هزار تن رسید. گزارش نشریه منابع و انرژی استرالیا نیز حاکی از افزایش دودرصدی مصرف جهانی آلومینیم و مصرف ۵۹ میلیون تن آلومینیم در سال ۲۰۱۷ بوده و این رشد مصرف را ناشی از افزایش مصرف در چین و آمریکا اعلام کرده است. طی سال ۲۰۱۷مصرف آلومینیم در آمریکا با ۹٫۶ درصد رشد به ۵ میلیون و ۶۰۰هزار تن رسید این در حالی است که چین نیز که ۵۴ درصد مصرف آلومینیم جهان را به خود اختصاص داده است مصرف آلومینیم خود را با رشد ۰٫۹درصدی به حدود ۳۲میلیون تن رساند که عمده آن نیز در بخش خودرو‌سازی مورد استفاده قرار گرفته است.

از سوی دیگر سازمان مطالعات زمین‌شناسی آمریکاUSGS گزارش داد: طی سال ۲۰۱۷ چین با مجموع تولید ۳۲میلیون و ۶۰۰هزار تن آلومینیم رتبه نخست تولید این فلز را کسب کرده و حدود نیمی از تولید جهانی آلومینیم را به خود اختصاص داده است.

همچنین به دلیل تولید بالا در چین، آسیا با تولید بیش از ۳۶میلیون تن آلومینیم توانست بیش‌ترین تولید منطقه‌ای را به خود اختصاص دهد. پس از آن کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس(GCC) با تولید ۵میلیون و ۱۰۰هزا تن آلومینیم، اروپای شرقی و مرکزی با تولید ۴ میلیون تن، آمریکای شمالی با تولید ۳میلیون و ۹۵۰هزار تن، اروپای غربی با ۳میلیون و ۸۰۰هزار تن و اقیانوسیه با یک‌میلیون و۸۰۰هزار تن آلومینیم تولید کردند. تولید آلومینیم در چین از ۱۶ میلیون تن در سال ۲۰۱۰ با رشد چشمگیر به ۳۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۷افزایش یافت. این افزایش تولید عمدتا به دلیل تقویت صنایع پایین‌دستی و رشد مصرف در صنایع به ویژه در صنعت خوردو‌سازی عنوان شده است. در سال‌های اخیر دولت این کشور هدف کاهش ۴ میلیون تنی ظرفیت تولید آلومنینم را هدفگذاری کرده تا با مازاد تولید و آلودگی محیط‌زیست مقابله کند. در نتیجه حدود ۳۰ درصد از ظرفیت کامل تولید آلومینیم چین تا سال ۲۰۱۸کاهش می‌یابد. علی‌رغم کاهش چشمگیر تولید آلومینیم به دلیل مسایل زیست‌محیطی طی دو سال اخیر، چین هنوز نخستین تولیدکننده آلومینیم جهان است. روسیه دومین کشور برتر تولیدکننده آلومینیم در جهان است که توانست در سال گذشته میلادی۳میلیون و ۶۰۰هزار تن آلومینیم تولید کند.

 اکثر تولید آلومینیم این کشور از طریق شرکت روسال Rusalتولید می‌شود. این شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده آلومینیم جهان است که در مسکو قرار دارد. کانادا با تولید ۳میلیون و ۲۱هزار تن آلومینیم به عنوان سومین کشور تولیدکننده آلومینیم جهان در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسید. هند با ۳ میلیون و ۲۰۰هزار تن، ایالات متحده عربی با ۲ میلیون و ۶۰۰هزار تن، استرالیا با یک میلیون و ۴۹۰ هزار تن، نروژ با یک میلیون و ۲۲۰هزار تن، بحرین با ۹۶۰ هزار تن، ایسلند با ۸۷۰هزار تن و برزیل با تولید ۸۰۰هزار تن آلومینیم در رتبه‌های چهارم تا دهم تولید آلومینیم در سال۲۰۱۷ جای گرفتند.