استخراج۵۰۰۰ تن خاک‌نسوز در چهارمحال‌وبختیاری

معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت ۴محال و بختیاری : استخراج۵۰۰۰ تن خاک‌نسوز در چهارمحال‌وبختیاری  معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۵هزار تن خاک‌نسوز در چهارمحال‌وبختیاری استخراج شد.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، بهزاد ابراهیمی با اشاره به […]

معاون معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت ۴محال و بختیاری :

استخراج۵۰۰۰ تن خاک‌نسوز در چهارمحال‌وبختیاری

 معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال‌وبختیاری گفت: ۵هزار تن خاک‌نسوز در چهارمحال‌وبختیاری استخراج شد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، بهزاد ابراهیمی با اشاره به استخراج بوکسیت وآرژیلیت از این معدن در دو شیفت کاری، افزود: مطابق استانداردهای جهانی معادن زیرزمینی پس از چند سال تولید و استخراج، برای جلوگیری از ریزش و فرونشست‌ها ایمن‌سازی می‌شوند.

وی گفت: آماده‌سازی و ایمن‌سازی معدن شهید نیلچیان در چند مرحله ازجمله پیشروی، باطله‌برداری، پاکسازی تونل‌های قدیمی، حفظ ایمنی در تونل‌های قدیمی و کارگاه‌های استخراجی به مدت ۱۸ ماه انجام شد.

ابراهیمی گفت: معدن شهیدنیلچیان باحفاری۳۱حلقه چاه به طول ۵هزار متر در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰ هکتار واقع شده که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید به عنوان بهترین معدن خاک‌نسوز ایران مطرح است.

وی افزود: مواد استخراج شده از معدن شهیدنیلچیان شامل دو نوع خاک‌نسوز به نام‌های آرژیلیت و بوکسیت با عیار ۶۷ تا ۷۶ درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی‌نظیر است.