آفریقای‌جنوبی پرچمدار تولید منگنز در جهان

آفریقای‌جنوبی پرچمدار تولید منگنز در جهان آفریقای جنوبی با تولید ۵میلیون و ۳۰۰هزار تن منگنز در رتبه نخست تولید این ماده معدنی در سال۲۰۱۷ قرارگرفت.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب‌سایت Investing News Network در سال گذشته میلادی در مجموع […]

آفریقای‌جنوبی پرچمدار تولید منگنز در جهان

آفریقای جنوبی با تولید ۵میلیون و ۳۰۰هزار تن منگنز در رتبه نخست تولید این ماده معدنی در سال۲۰۱۷ قرارگرفت.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب‌سایت Investing News Network در سال گذشته میلادی در مجموع ۱۶میلیون تن منگنز در سراسر جهان تولید شد که نسبت به میزان تولید سال پیش از آن (۱۵ میلیون و۷۰۰هزار تن) افزایش یافت.

تولید منگنز در آفریقای‌جنوبی طی سال۲۰۱۷ نسبت به سال پیش از آن بدون تغییر ماند و ۵میلیون و ۳۰۰هزار تن به ثبت رسید. آفریقای‌جنوبی دارای ذخایر عظیم منگنز به میزان ۲۰۰میلیون تن بوده و در سال ۲۰۱۷حدود ۷۰درصد از منگنز جهان در این کشور تولید شد از این‌رو، به عنوان بر‌ترین کشور تولیدکننده منگنز در جهان به ثبت رسید.

کشف ذخایر جدید

دومین کشور تولیدکننده منگنز در سال گذشته میلادی چین بود که توانست تولید منگنز خود را از دومیلیون و ۳۳۰ هزار تن در سال۲۰۱۶ به دو میلیون و۵۰۰هزار تن در سال ۲۰۱۷ افزایش دهد. این کشور یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان منگنز در جهان بوده که از این ماده معدنی در فولادسازی استفاده می‌کند. به تازگی دخایری عظیم در حدود ۲۰۳میلیون تن سنگ منگنز در چین کشف شده است که به گمان برخی مقامات محلی می‌تواند بزرگ‌ترین ذخایر منگنز در قاره آسیا باشد.

سومین کشور تولیدکننده منگنز، استرالیا است که علی‌رغم کاهش تولید از دو میلیون و ۲۴۰ هزار تن در سال۲۰۱۶به دومیلیون ۲۰۰هزار تن در سال ۲۰۱۷ در رتبه سوم تولید این ماده معدنی در جهان ایستاد.

کشور گابن نیز علی‌رغم کاهش تولید ۲۰۰هزار تنی نسبت به سال ۲۰۱۶با تولید یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تن منگنز در رتبه چهارم جهان قرار گرفت.

پنجمین کشور تولیدکننده برتر سال ۲۰۱۷، برزیل است که یک میلیون و ۲۰۰هزار تن منگنز تولید کرد. شرکت واله از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان منگنز این کشور است که ۷۰درصد از بازار منگنز برزیل را در اختیار دارد. برزیل نیز یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان این ماده معدنی است که پیش‌بینی می‌شود به دلیل استفاده از منگنز در بخش کشاورزی، در آینده تقاضا برای منگنز در برزیل افزایش می‌یابد.

همچنین کشورهای هند، غنا و اوکراین به ترتیب با تولید۷۹۰هزار تن، ۵۵۰هزار تن و۳۸۰هزار تن منگنز در رتبه‌های ششم تا هشتم تولید این ماده معدنی در سال گذشته میلادی جای گرفتند.

مالزی و قزاقستان نیز طی سال۲۰۱۷ به ترتیب با تولید۲۷۰هزار تن و ۲۳۰هزار تن منگنز در رتبه‌های نهم و دهم جهان ایستادند.