رأی شورای معادن قطعی و لازم‌الاجراست

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران رأی شورای معادن قطعی و لازم‌الاجراست معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این‌که رأی شورای معادن قطعی و لازم‌الاجراست، گفت: تمام ادارات و سازمان‌ها ملزم به اجرایی کردن این مصوبه هستند؛ امیدواریم در خوزستان نیز اجرایی شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، بیژن پناهی‌زاده در جمع خبرنگاران […]

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران

رأی شورای معادن قطعی و لازم‌الاجراست

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این‌که رأی شورای معادن قطعی و لازم‌الاجراست، گفت: تمام ادارات و سازمان‌ها ملزم به اجرایی کردن این مصوبه هستند؛ امیدواریم در خوزستان نیز اجرایی شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، بیژن پناهی‌زاده در جمع خبرنگاران تصریح کرد: دستور ضبط ضمانتنامه واحدهای معدنی که با پروانه بهره‌برداری خود کار نکرده و به تعهدات خود عمل نکردنده‌اند، صادر شد.

پناهی‌زاده اظهارکرد: برخی اختیارات شورایعالی معادن به شورای معادن استان‌ها واگذار شده و به استناد آن جلسه‌ای با حضور مسؤولان ذی‌ربط در استانداری خوزستان برگزار شد.

وی افزود: تعدادی از واحدهایی که به تعهدات خود شامل پرداخت نکردن حقوق دولتی، فعال نبودن معدن کار عمل نکرده و فعالیت خارج از محدوده داشته‌اند با دستور شورا سلب صلاحیت شدند.

پناهی‌زاده با اشاره به این‌که بعد از سلب صلاحیت، این معادن به نفرات بعدی واگذار می‌شوند، بیان‌کرد: البته در خصوص برخی معادن، وقتی مشخص شد برخی کم کاری‌ها از سوی بهره‌بردار معدن نبوده و توقف فعالیت معدن ناشی از کم کاری بهره‌بردار نیست و مشکلات آنها قابل حل است به این بهره‌برداران معادن مهلت دو تا ۳ ماهه داده شد.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: امیدواریم با توجه به تفویض برخی اختیارات شورایعالی معادن به استان‌ها، مصوباتی که مطرح شدن آنها در شورای کشوری یک سال زمان می‌برد، با تشکیل شورای استانی سریعتر تعیین تکلیف شوند.

وی بیان‌کرد: شورای معادن در خصوص تعدادی از واحدهای معدنی که با پروانه بهره‌برداری خود کار نکرده و به تعهدات خود عمل نکردند دستور ضبط ضمانتنامه آنها را صادر کرد تا از طریق مزایده عمومی به افراد دیگری واگذار شوند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: مجوز تأمین موادمعدنی به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی که در فاصله ۲۵ کیلومتری از معدن هستند، ممنوع شد.

پناهی‌زاده بیان‌کرد: با مصوبه شورایعالی معادن از این پس مجوز استخراج از معدن به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی که در فاصله ۲۵ کیلومتری از معدن کار ساخت و ساز انجام می‌دهند صادر نمی‌شود.

وی با بیان این‌که پیش از این پیمانکاران از معدن در محدوده تا ۲۵ کیلومتری، مواد مورد نیاز خود را استخراج می‌کردند گفت: این تصمیم با هدف ایجاد اشتغال برای معدن‌هایی که همجوار با پروژه‌های عمرانی هستند گرفته شده و در صورتی که معدن در اختیار پیمانکار باشد دیگر امکان تولید از معدن و ایجاد اشتغال بیش‌تر نیست.