تولید معادن مس جهان افزایشی شد؛ قیمت‌ها صعودی می‌شود

تولید معادن مس جهان افزایشی شد؛ قیمت‌ها صعودی می‌شود میزان تولید معادن مس شرکت‌های جهان در نخستین ماه سال ۲۰۱۸ به رغم کاهش مکرر سال ۲۰۱۷، افزایشی شد. پیش‌بینی‌ها نیز نشان از روند رو به رشد قیمت این فلز می‌دهد.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی […]

تولید معادن مس جهان افزایشی شد؛ قیمت‌ها صعودی می‌شود

میزان تولید معادن مس شرکت‌های جهان در نخستین ماه سال ۲۰۱۸ به رغم کاهش مکرر سال ۲۰۱۷، افزایشی شد. پیش‌بینی‌ها نیز نشان از روند رو به رشد قیمت این فلز می‌دهد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تازه‌‌ترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG) حاکیست: تولیدکنندگان معادن مس جهان در ماه ژانویه ۲۰۱۸، یک میلیون و ۷۱۶ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، یک میلیون و ۶۵۶ هزار تن بود.

از این میزان، ۹۰۹ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳۸۲ هزار و ۶۰۰ تن «آسیا»، ۱۸۰ هزار و ۸۰۰ تن «آفریقا»، ۱۵۷ هزار تن «اروپا» و ۸۶ هزار و ۲۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

تولیدکنندگان جهانی مس در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸، ۲ میلیون و ۵۱ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم طی مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، یک میلیون و ۹۴۹ هزار تن بود که نشان‌دهنده افزایش ۵٫۲ درصدی است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به دو میلیون و ۳۴۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی (دو میلیون و ۳۰۸ هزار تن)، حاکی از رشد ۱٫۶ درصدی است.

قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس به حدود ۶۸۲۰ دلار در تن رسیده و افزایش تقاضای واردات چین به عنوان بزرگ‌‌ترین مصرف‌کننده کنسانتره مس، حاکی از بهبود قیمت مس در ماه‌های آتی است.