تأمین زیرساخت‌های سنگان، نیاز به تسهیلات ویژه دارد

کرباسیان تأمین زیرساخت‌های سنگان، نیاز به تسهیلات ویژه دارد رییس هیأت‌عامل گفت: تأمین زیرساخت‌های سنگان نیاز به تسهیلات ویژه دارد.  به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان که در بازدید از کارخانه‌ها و طرح‌های فرآوری سنگ‌آهن سنگان سخن می‌گفت، تصریح کرد: با ارایه تسهیلات ویژه می‌توان مشکل تأمین زیرساخت این منطقه را در مدت ۴سال […]

کرباسیان

تأمین زیرساخت‌های سنگان، نیاز به تسهیلات ویژه دارد

رییس هیأت‌عامل گفت: تأمین زیرساخت‌های سنگان نیاز به تسهیلات ویژه دارد.

 به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان که در بازدید از کارخانه‌ها و طرح‌های فرآوری سنگ‌آهن سنگان سخن می‌گفت، تصریح کرد: با ارایه تسهیلات ویژه می‌توان مشکل تأمین زیرساخت این منطقه را در مدت ۴سال برطرف کرد.

وی با بیان این‌که تا شروع دولت یازدهم طرح‌های سنگان از تحرک خاصی برخوردار نبودند، گفت: از نیمه سال۹۲ پروژه‌های این منطقه برای ظرفیت‌سازی بیش از ۲۰میلیون تن کنسانتره و گندله سنگ‌آهن فعال و در سال‌گذشته دو کارخانه گندله به ظرفیت ۱۰میلیون تن و یک کارخانه کنسانتره به ظرفیت ۲٫۵میلیون تن وارد مدار تولید شدند.

رییس هیأت‌عامل ایمیدرو گفت: اشتغالزایی کارخانه‌ها و پروژه‌های سنگان تا ۶هزار نفر خواهد بود.

وی از جمله مشکلات فعلی این منطقه را تأمین آب، توسعه ‌حمل‌ونقل و همچنین فرودگاه ذکر کرد و گفت: انتقال پساب شهری مشهد به این ناحیه، ‌کمک بزرگی به تأمین آب منطقه خواهد کرد.

کرباسیان درباره تعیین حامل‌های انرژی اظهار داشت: مذاکراتی را با وزارت نیرو آغاز کرده‌ایم و پیشنهادهایی نیز به دولت ارایه شده است.

احداث جاده خواف-سلامی

مرتضی‌هاشم‌پور، مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان نیز در این برنامه اظهار داشت: افتتاح جاده خواف-سلامی با همت و مشارکت ایمیدرو و همکاری اداره شهرسازی محقق شد.

وی سنگان را الگویی کم‌نظیر برای سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: تشکیل شرکت زیرساخت معدن‌وصنایع معدنی شرق ایران برای ناحیه سنگان، یکی از توفیقاتی است که توسط ایمیدرو اتفاق افتاده است.

محمدعلی‌زاده، مدیرعامل شرکت زیرساخت معدن و صنایع معدنی شرق ایران نیز در این برنامه گفت: خط انتقال برق این منطقه به پیشرفت فیزیکی ۸۰درصدی رسیده است.

وی با بیان این‌که منطقه نیاز به ۶۵۶لیتر بر ثانیه آب دارد اظهار داشت: تولید ۲۰ تا ۲۳میلیون تن گندله در این منطقه نیاز به توسعه زیرساخت‌ها و همچنین همکاری دستگاه‌های مختلف دارد.