واحدهای معدن اصفهان نیازمند سرمایه‌ در گردش هستند

رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان واحدهای معدن اصفهان نیازمند سرمایه‌ در گردش هستند رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کاهش بار تریلر از ۴۴ به ۴۰ تن باعث افزایش هزینه‌های واحدهای تولیدی بخش صنایع معدنی شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، احمدخوروش در دومین جلسه کمیسیون معادن […]

رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان

واحدهای معدن اصفهان نیازمند سرمایه‌ در گردش هستند

رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کاهش بار تریلر از ۴۴ به ۴۰ تن باعث افزایش هزینه‌های واحدهای تولیدی بخش صنایع معدنی شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، احمدخوروش در دومین جلسه کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان، تصریح‌کرد: واحدهای تولیدی برای خرید مواداولیه و ماشین‌آلات خود، به ارز نیاز همیشگی دارند و نباید در چرخه تأمین ارز این واحد‌ها خللی ایجاد شود. به روز شدن ماشین‌آلات و کاهش ضایعات سنگ نیاز به خرید ماشین‌آلات جدیدی دارد.

وی، افزایش بهای حمل و نقل را یکی از چالش‌های معادن و صنایع استان برشمرد و گفت: کاهش بار تریلر از ۴۴ به ۴۰ تن باعث افزایش هزینه‌های واحدهای تولیدی شده است.

رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان تأمین مالی واحدهای تولیدی به ویژه معدنی را یکی از مسایل این بخش برشمرد و افزود: فروش واحدهای تولیدی عمدتاً طولانی مدت است و به سرمایه در گردش نیاز دارند. بانک‌ها نقش مهمی در تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی دارند.

رییس کانون سنگ اصفهان در این جلسه با انتقاد از صدور بخشنامه پایانه حمل و نقل برای کاهش بار تریلر‌ها از اول خرداد، گفت: براساس قانون بهبود محیط کسب و کار قبل از تصویب بخشنامه‌ها از تشکل‌ها و اتحادیه‌های مرتبط باید نظرخواهی شود، اما در این موضوع هیچ نظری از تشکل‌ها گرفته نشده است.

رضا احمدی همچنین به نوسانات ارزی و تأثر آن بر صنعت سنگ اشاره کرد و افزود: زمانی که دلار ۱۰۰۰ تومان بود، بازارهای داخلی برای فروش سنگ بهتر از بازارهای خارجی بود، اما اکنون با نرخ رسمی دلار ۴۲۰۰ تومان، فرصت برای صادرات است، ولی امکان صادرات نیست.

وی افزود: در حال حاضر بازرگانان ترک با ورود دلار به بازار ایران و فروش در بازار آزاد به دلیل رکود بازار، سنگ را به قیمت پایین‌تر از معمول و نقدی خریداری و به ترکیه ارسال می‌کنند.