صادرات راهکار خروج زغال‌سنگ از وضعیت کنونی

عضو هیأت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران مطرح کرد صادرات راهکار خروج زغال‌سنگ از وضعیت کنونی عضو هیأت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: اگر زغال بخواهد از این وضعیت خارج شود، باید صادرات صورت بگیرد که پارت نخست کنسانتره صادر شد و اگر خریدار داخلی تمکین نکند، فرصت صادرات وجود دارد. به گزارش ایسنا، منصوری در نشست کمیسیون […]

عضو هیأت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران مطرح کرد

صادرات راهکار خروج زغال‌سنگ از وضعیت کنونی

عضو هیأت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: اگر زغال بخواهد از این وضعیت خارج شود، باید صادرات صورت بگیرد که پارت نخست کنسانتره صادر شد و اگر خریدار داخلی تمکین نکند، فرصت صادرات وجود دارد.

به گزارش ایسنا، منصوری در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: زغال صنعت اشتغالزایی است و ۱۴هزار نفر در کشور در این صنعت مشغول به‌کار هستند.

وی افزود: در حال‌حاضر یک و نیم‌میلیون تن کنسانتره و دو میلیون تن زغال‌خام در کشور تولید می‌شود که ۴۰۰هزار تن کنسانتره سهم استان کرمان است.

منصوری تصریح کرد: با فعالیت کک‌سازی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی زرند، باید دومیلیون تن کنسانتره در استان کرمان مصرف شود که با عدد کنونی، تولید کنسانتره کشور جواب کک زرند را هم نمی‌دهد که علاوه بر آن در اصفهان هم کک‌سازی داریم و از شهریور در طبس نیز کک‌سازی فعال می‌شود.

وی با بیان این‌که وضعیت خوبی در زغال‌سنگ کشور وجود ندارد، اظهار کرد: انجمن زغال‌سنگ ایران برای ساماندهی و برنامه‌ریزی و پیگیری مشکلات این صنعت در سال گذشته شکل گرفت.

عضو هیأت‌مدیره انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: تنها خریدار زغال، ذوب‌آهن اصفهان است و رفتار خوبی ندارد و تنها منافع خود را در نظر دارد که با پیگیری انجمن در نیمه دوم سال قبل قیمت زغال افزایش پیدا کرد و تلاش می‌کنیم امسال قیمت به ۶۱۰ هزار تومان برسد.

وی افزود: قیمت جهانی زغال با فاصله ۳۸درصدی از شمش فولاد است و ما در ایران تلاش می‌کنیم این فاصله به ۳۳درصد برسد.

منصوری تصریح کرد: اگر زغال بخواهد از این وضعیت خارج شود، باید صادرات صورت بگیرد که پارت نخست کنسانتره صادر شد و اگر خریدار داخلی تمکین نکند، فرصت صادرات وجود دارد.

وی بیان کرد: طرح جامع زغال‌سنگ کشور در حال تدوین است و نوسازی و تجهیز معادن زغال از سوی وزیر دنبال می‌شود و ایمنی معادن در دستور کار است.

منصوری در پایان اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده که تولید ۲٫۵ تا ۳میلیون تن کنسانتره طی ۴سال در کشور صورت بگیرد.

وی افزود: کک‌سازی یک‌میلیون‌و۲۰۰هزار تنی زرند با ۴۰درصد ظرفیت کار می‌کند که شایسته سرمایه‌گذاری صورت در این واحد نیست و امیدواریم خوراک کارخانه تأمین شود.