افزایش صدور پروانه اکتشاف معدن در غرب خراسان رضوی

افزایش صدور پروانه اکتشاف معدن در غرب خراسان رضوی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: پارسال ۷ فقره پروانه افزایش ۳۵ درصدی صدور پروانه اکتشاف معدن در غرب خراسان‌رضوی اکتشاف برای شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن صادر شده است که در مقایسه با سال ماقبل آن ۳۵ درصد افزایش داشته است. […]

افزایش صدور پروانه اکتشاف معدن در غرب خراسان رضوی

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: پارسال ۷ فقره پروانه افزایش ۳۵ درصدی صدور پروانه اکتشاف معدن در غرب خراسان‌رضوی اکتشاف برای شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن صادر شده است که در مقایسه با سال ماقبل آن ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران امیدبخش افزود: پروانه‌های صادر شده در خصوص بهره‌برداری و استخراج مواد معدنی سنگ‌لاشه، کرومیت، منگنز و تیتانیوم با ذخیره یک‌میلیونو۹۱۱هزارو۹۵۰ تن است.

وی گفت: ۳۳هزارو۳۱۶ میلیون ریال در معادن جدید سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال ۵۰ نفر دیگر هم در بخش معادن این منطقه فراهم شده است.

رییس اداره صنعت، معدن‌وتجارت سبزوار افزود: کانی‌های فلزی و غیرفلزی اعم از کرومیت، منگنز، سنگ‌آهک، آلومینیم و انواع سنگ‌های ساختمانی از مواد استخراجی معادن این منطقه است.

امیدبخش گفت: غرب خراسان‌رضوی دارای ۹۰ معدن با هزار و ۳نفر نیروی شاغل در آن است.

وی افزود: معادن منطقه غرب خراسان رضوی از نظر غنای کیفیت و کمیت کانی‌ها، قطب معدنی استان نام گرفته که این موضوع علاوه بر رشد این صنعت، موجب اشتغالزایی در منطقه شده است.