وجود ۵هزار معدن فعال در کشور

رییس خانه‌معدن ایران وجود ۵هزار معدن فعال در کشور گروه معدن‌وزمین رییس خانه‌معدن ایران گفت: حدود ۶هزار معدن فعال در کشور وجود دارد که ۹۸درصد آنها در اختیار بخش خصوصی است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا‌بهرامن افزود: حدود ۲۰درصد محصولات عمده از معادنی همچون چادرملو، گل‌گهر و سنگان در دست دولت و حاکمیت است. وی با […]

رییس خانه‌معدن ایران

وجود ۵هزار معدن فعال در کشور

گروه معدن‌وزمین رییس خانه‌معدن ایران گفت: حدود ۶هزار معدن فعال در کشور وجود دارد که ۹۸درصد آنها در اختیار بخش خصوصی است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا‌بهرامن افزود: حدود ۲۰درصد محصولات عمده از معادنی همچون چادرملو، گل‌گهر و سنگان در دست دولت و حاکمیت است.

وی با بیان این‌که ایران از نظر ذخایر معدنی جزو ۱۰کشور برتر دنیاست اظهار کرد: نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم در حالی که کشورهایی با رتبه‌های پایین‌تر جزو صادرکنندگان برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

وی گفت: با وجود معادن غنی و گسترده‌ای که در کشور وجود دارد از شناسایی بازار هدف غفلت کرده‌ایم و نتواسته‌ایم محصولات را با استفاده از تکنولوژی مدرن و ارزش افزوده بیش‌تر به بازار عرضه کنیم.

رییس خانه‌معدن ایران افزود: در زمینه سنگ ساختمان نیز جزو ۳کشور برتر دنیا هستیم و می‌توانیم صادرات این محصول را از ۵۰۰ میلیون دلار به دو میلیارد دلار و بیش‌تر از این نیز افزایش دهیم به شرطی که زیرساخت‌ها را آماده کرده و از تکنولوژی روز استفاده کنیم.

بهرامن اظهار کرد: توجه به مسایل محیط‌زیستی و آب در ساخت و توسعه معادن و مجتمع‌های صنعتی بسیار مهم است اگر از این امور غفلت شود و سلیقه‌ای و سیاسی عمل کنیم نتیجه آن مواجه با بحران آب و ایجاد مشکلات زیست‌محیطی خواهد بود چنانکه دست‌کم ۴مجتمع فولادی در مناطقی ایجاد شده‌اند که مشکل آب دارند.