استفاده ۵۱ واحد تولیدی از سهمیه‌بندی معدن انگوران

استفاده ۵۱ واحد تولیدی از سهمیه‌بندی معدن انگوران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در استان زنجان ۵۱ واحد تولید شمش روی و ۷ واحد فرآوری در لیست سهمیه‌بندی موادمعدنی معدن انگوران قرار دارند. ناصرفغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه بررسی الزامات قانونی و موضوعات معدن سرب و […]

استفاده ۵۱ واحد تولیدی از سهمیه‌بندی معدن انگوران

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در استان زنجان ۵۱ واحد تولید شمش روی و ۷ واحد فرآوری در لیست سهمیه‌بندی موادمعدنی معدن انگوران قرار دارند.

ناصرفغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری جلسه بررسی الزامات قانونی و موضوعات معدن سرب و روی انگوران و نحوه عرضه در بورس کالا، اظهارکرد: به‌طورکلی در کشور ۸۱ واحد تولید شمش روی و ۱۳ واحد فرآوری در لیست سهمیه‌بندی موادمعدنی معدن انگوران قرار دارند.

این مسؤول ادامه‌داد: از این تعداد ۵۱ واحد استانی با ظرفیت ۲۷۵ هزار تن و ۷ واحد فرآوری در استان با ظرفیت ۱٫۶ میلیون تن در لیست سهمیه‌بندی مواد‌معدنی این معدن قرار دارند و ظرفیت کل این واحد‌ها براساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره بالغ بر ۲۹۸ هزار تن است.

وی افزود: سهمیه اختصاص یافته برای واحدهای شمش روی حداکثر ۳۰ درصد و برای واحدهای فلوتاسیون ۱۷ درصد است که این امر حاکی از آن است که معدن انگوران به تنهایی جوابگوی ظرفیت‌های موجود در استان و کشور نیست و در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

فغفوری با اشاره به رشد وصول حقوق دولتی در معادن، خاطرنشان‌کرد: میزان وصول حقوق دولتی در سال گذشته، ۱۸ میلیارد تومان، در سال ۹۵، ۱۲ میلیارد تومان و در سال ۹۴، ۷ میلیارد تومان بوده است که این رشد حاکی از فعالیت معادن در حوزه اقتصادی استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، با بیان این‌که ۴۵ هزار نفر در بخش صنعت استان مشغول به‌کار هستند، یادآور شد: در سال گذشته، ۱۷۸ واحد صنعتی جدید در استان راه‌اندازی شدند و در سال ۹۵، ۱۵۸ واحد صنعتی جدید شروع به‌کار کردند.