انجام بیش از ۸۰ درصد مطالعات پهنه‌های اکتشافی خراسان‌جنوبی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد انجام بیش از ۸۰ درصد مطالعات پهنه‌های اکتشافی خراسان‌جنوبی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد مطالعات پهنه‌های اکتشافی معدنی استان به اتمام رسیده است و معرفی مناطق امیدبخش و آزادسازی پهنه‌ها در دستور کار قرار دارد. داوودشهرکی در گفت‌وگو […]

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

انجام بیش از ۸۰ درصد مطالعات پهنه‌های اکتشافی خراسان‌جنوبی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد مطالعات پهنه‌های اکتشافی معدنی استان به اتمام رسیده است و معرفی مناطق امیدبخش و آزادسازی پهنه‌ها در دستور کار قرار دارد.

داوودشهرکی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر صدور بیش از ۳۰ پروانه اکتشاف مناطق شناسایی شده و اولویت‌دار پهنه‌های اکتشافی شرکت‌های تهیه و تولید موادمعدنی ایران، سرمایه‌گذاری صنایع و معادن کوثر، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و ایمیدرو در دست پیگیری است.

وی گفت: از ابتدای امسال ۷ فقره پروانه بهره‌برداری معادن با سرمایه‌گذاری ۱۴۸ میلیارد ریال و ایجاد ۱۲۸ فرصت شغلی مستقیم در استان خراسان‌جنوبی صادر شده است.

وی اظهارداشت: امسال مطالعات اکتشافی و انجام مطالعات فرآوری معدن طلای هیرد توسط شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران با هزینه‌ای معادل ۱۰ میلیارد تومان تکمیل شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین برای واگذاری ۳ پهنه اکتشافی شاه سلیمان علی، خوسف و شوسف نهبندان فراخوان زده شده است.

وی گفت: صدور گواهی کشف پهنه پلایای میانی با ذخیره ۵، ۱ میلیارد مترمکعب شورابه با عیار ۴ گرم در لیتر پتاس و افزایش ذخیره دو میلیارد مترمکعب شورابه با عیار پتاس ۶ گرم در لیتر در پلایای خور شهرستان طبس توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در دستور کار قرار دارد.

وی میزان استخراج واقعی معادن در سال را ۱۰ میلیون تن اعلام کرد و افزود: ظرفیت استخراج اسمی معادن امسال به بیش از ۱۸۰ هزار تن رسید و به ۱۶ میلیون تن استخراج اسمی در سال افزایش خواهد یافت.

شهرکی گفت: مطالعه پهنه‌های زغالسنگ پروده، کوچعلی و نایبندان توسط شرکت تهیه و تولید موادمعدنی ایران انجام و عملیات اکتشافی ماده معدنی سرب و روی با مساحت ۱۴۷ کیلومتر مربع در پهنه واقع در شهرستان‌های بشرویه و طبس نیز تکمیل شده است.