کشف ذخایر جدید معدنی؛ سنگ‌آهن، زغال‌سنگ، بوکسیت، طلا و عناصر نادر

مدیر اکتشاف ایمیدرو خبر داد کشف ذخایر جدید معدنی؛ سنگ‌آهن، زغال‌سنگ، بوکسیت، طلا و عناصر نادر مدیر اکتشاف ایمیدرو، دستیابی به ذخایر جدید و افزایش ذخایر معدنی کشور را از دستاوردهای برنامه اکتشافی ایمیدرو عنوان کرد.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، علی‌اصغرزاده تحقق […]

مدیر اکتشاف ایمیدرو خبر داد

کشف ذخایر جدید معدنی؛ سنگ‌آهن، زغال‌سنگ، بوکسیت، طلا و عناصر نادر

مدیر اکتشاف ایمیدرو، دستیابی به ذخایر جدید و افزایش ذخایر معدنی کشور را از دستاوردهای برنامه اکتشافی ایمیدرو عنوان کرد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، علی‌اصغرزاده تحقق اهداف توسعه‌ای ایران در حوزه‌هایی همچون فولاد، مس، آلومینیم، روی، طلا و زغال‌سنگ را مستلزم انجام اکتشافات جدید دانست و افزود: نتایج اولیه برنامه اکتشافی ایمیدرو نشان می‌دهد میزان ذخایر ۸ نوع ماده معدنی شامل طلا، زغال‌سنگ حرارتی و کک شو، سنگ‌آهن، آنتیموان، عناصرنادر خاکی، باریت و بوکسیت افزایش یافته است .در حالی که تا پیش از برنامه اکتشاف، ذخایر عناصر نادر خاکی در ایران نامشخص بود اما تاکنون ۶۵هزار تن از این نوع عناصر کشف شده است.

وی در خصوص نتایج حاصل از برنامه اکتشاف یادآور شد: در نتیجه انجام فعالیت‌های اکتشافی ذخایر معدنی کشور در سنگ‌آهن ۵۰۰میلیون تن، زغال کک‌شو ۳۴۵میلیون تن، زغال حرارتی ۲۲۰میلیون تن، باریت ۱۰۳میلیون تن، بوکسیت ۲۱ میلیون تن، طلا ۴۲ تن و آنتیموان ۳۰ هزار تن افزایش یافت.

مدیر اکتشاف ایمیدرو تصریح کرد: از بهار ۱۳۹۳ با هدایت ایمیدرو، برنامه وسیعی برای اجرای طرح‌های جدید اکتشافی آغاز شده و هدف آن بررسی پتانسیل‌های معدنی در ۲۵۰هزار کیلومترمربع از مساحت ایران است که حاصل آن شناسایی بیش از ۴۰۰محدوده معدنی در ۳۶ پهنه اکتشافی است.

وی در ادامه گفت: طی سال گذشته کل حفاری‌های انجام شده ۱۱۹هزار متر بود که در مقایسه با مجموع حفاری سال ماقبل، (۱۰۵هزارمتر) رشد نشان می‌دهد.

اصغرزاده اعلام کرد: مجموع هزینه‌های اکتشافی ایمیدرو و شرکت‌های تابعه و وابسته در سال ۱۳۹۶ به بیش از ۱۱۴۶میلیارد ریال رسید این در حالی است که در سال ۱۳۹۵ در این بخش ۱۰۸۰ میلیارد ریال هزینه شد.

اصغر زاده خاطر نشان کرد: طی ۴سال اخیر حدود ۱۰۰ شرکت داخلی که برخی از آنها از شریک خارجی، بهره گرفته‌اند، طرح‌های اکتشافی ایمیدرو را اجرا کرده‌اند.