گازهای خروجی قله دماوند پایش می‌شود

رییس مرکز زمین‌شناسی مازندران گازهای خروجی قله دماوند پایش می‌شود گروه معدن‌وزمین -رییس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی مازندران، گازهای آتشفشانی خروجی از قله دماوند را یکی از دغدغه‌ها در حوزه زمین‌شناسی بیان کرد و گفت: این مسأله در حال پایش است. به گزارش مناقصه‌مزایده، مهرداد قنبرزاده در نشست با خبرنگاران با اشاره به حوزه‌های […]

رییس مرکز زمین‌شناسی مازندران

گازهای خروجی قله دماوند پایش می‌شود

گروه معدن‌وزمین -رییس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی مازندران، گازهای آتشفشانی خروجی از قله دماوند را یکی از دغدغه‌ها در حوزه زمین‌شناسی بیان کرد و گفت: این مسأله در حال پایش است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مهرداد قنبرزاده در نشست با خبرنگاران با اشاره به حوزه‌های فعالیت مرکز زمین‌شناسی اظهارداشت: در حوزه زمین‌شناسی دریایی ۱۲۰کیلومتر از ساحل محمودآباد تا فرح‌آباد ساری پایش شده است و مواردی نظیر ایجاد قفس‌های شیلاتی، مخاطرات دریا، سازه‌های دریایی و … مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی از دیگر حوزه‌های فعالیت است و تاکنون نقشه‌های ۲۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار استان تهیه کردیم و ۱۶ نقشه ۲۵هزار از جمله دو نقشه مربوط به دماوند تهیه شده است.

قنبرزاده، یکی از مشکلات را خروج گازهای آتشفشانی در دماوند بیان کرد و گفت: در این راستا، مرکز پایش دماوند ایجاد شده کارهای مطالعاتی در دست اقدام است و علاوه براین مطالعات گسل‌های استان نیز در دست اقدام است.

رییس مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی مازندران با بیان این‌که، در حوزه‌های اکتشافی، مازندران در کمربند آلتیمالیا قرار دارد افزود: در استان ماده معدنی متفاوتی وجود دارد اما باید بهره‌برداری از مواد معدنی با روش‌های نوین صورت گیرد.

وی مطالعات ژئوفیزیک هوایی را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و گفت: برای ۵ هزار کیلومتر مربع مطالعات هوایی ژئوفیزیک صورت گرفته است تا منابع معدنی را شناسایی کنیم.