ایمنی در معادن سوادکوه پایین است

رییس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران ایمنی در معادن سوادکوه پایین است گروه معدن و زمین- وضعیت ایمنی در معادن سامان سوادکوه پایین است و احساس خطر می‌کنیم. به گزارش مناقصه‌مزایده، هادی حمیدیان دیروز در نشست با خبرنگاران با بیان این مطلب و با اشاره به فعالیت ۱۵ معدن در سوادکوه اظهارداشت: ۸۰ درصد اشتغال […]

رییس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران

ایمنی در معادن سوادکوه پایین است

گروه معدن و زمین- وضعیت ایمنی در معادن سامان سوادکوه پایین است و احساس خطر می‌کنیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده، هادی حمیدیان دیروز در نشست با خبرنگاران با بیان این مطلب و با اشاره به فعالیت ۱۵ معدن در سوادکوه اظهارداشت: ۸۰ درصد اشتغال در معادن مربوط به معادن سوادکوه است.

رییس نظام مهندسی معدن مازندران با بیان این‌که شرایط ایمنی معادن سوادکوه پایین است، درباره معادن غیرمجاز گفت: برخی معادن استان دارای پروانه بودند و مهلت پروانه گذشته است و نسبت به تمدید آن اقدام نکرده‌اند و از نظر این نظام هر معدنی که مسؤول فنی نداشته باشد، غیرمجاز است.

وی عنوان کرد: در معادن سوادکوه با مشکلات ایمنی مواجه هستیم و باید همراه هر کارگر تجهیزات خودنجات وجود داشته باشد و اکنون در این بخش مشکل داریم.

حمیدیان یادآورشد: هزار فقره کد نجات در معادن سوادکوه تاریخ گذشته و کپسول‌های آتش‌نشانی آن نیز از رده خارج است و مسؤولان احساس خطر کنند.

حمیدیان با بیان این‌که در معادن سوادکوه احتمال خطر وجود دارد، گفت: تاکنون هشدارهای لازم داده شده و باید از طریق مسؤولان امر پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: از ۱۱۷ معدن استان تنها ۶۰ معدن مسؤول فنی دارند و بقیه مسؤول فنی ندارند تا گزارش فنی و ایمنی آن ارایه شود.

وی اظهارداشت: معادن سوادکوه همان معادن سابق البرز مرکزی است که به بازنشسته‌ها واگذار شده است و با توجه به فرسودگی تجهیزات، افزایش دستمزد و… با زیان انباشته‌ای مواجه شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با عنوان این‌که نیازمند واقعی‌سازی قیمت زغال سنگ هستیم، گفت: قیمت جهانی زغال‌سنگ تنی یک میلیون تومان است ولی در معادن استان تنی ۲۲۰ هزار تومان خریداری می‌شود و قیمت زغال سنگ شستشو شده ۴۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: اصفهان بیش‌ترین مصرف‌کننده زغال‌سنگ استان مازندران است و به دلیل عدم بهره‌وری و تعداد بالای کارگران زیاد قیمت زغال سنگ پایین است و اکنون قیمت زغال سنگ ۱۵ درصد قیمت آهن است، درحالی که باید ۳۰ درصد قیمت آهن باشد.