بقای صنعت سیمان با افزایش قیمت و حذف تخفیف‌ها

نایب‌رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مطرح کرد بقای صنعت سیمان با افزایش قیمت و حذف تخفیف‌ها نایب‌رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور افزود: شرکت‌های سیمانی برای بقا در بازار و رسیدن بهEPS پیش‌بینی شده باید دو راهکار افزایش فروش و کاهش هزینه تمام شده محصول را جزو اولویت‌های خود قرار دهند به گزارش […]

نایب‌رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مطرح کرد

بقای صنعت سیمان با افزایش قیمت و حذف تخفیف‌ها

نایب‌رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور افزود: شرکت‌های سیمانی برای بقا در بازار و رسیدن بهEPS پیش‌بینی شده باید دو راهکار افزایش فروش و کاهش هزینه تمام شده محصول را جزو اولویت‌های خود قرار دهند

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تأمین، عباس‌صفاکیش گفت: صنعت سیمان ایران از سال ۱۳۹۱ لغایت ۱۳۹۶ با کاهش ۱۰میلیون تنی در مصرف داخلی مواجه شده است و در این شرایط باید مدیران واحدهای تابعه، استراتژی مناسب را جهت مدیریت بحران اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: مدیران در کارگروهای منطقه‌ای باید تفکر هلدینگی داشته باشند و حافظ منافع ما باشند و این امر با حضور فعال مدیران و تشریک مساعی با سایر مدیران هم گروه محقق خواهد شد و در عین حال ضروری است تمهیدات لازم جهت استقرار مشاوران مالیاتی، حقوقی و بیمه‌ای در هلدینگ صورت پذیرفته و شرکت‌ها باید در زمینه‌های فوق از ظرفیت مشاوران بهره‌مند شوند.

صفاکیش با تأکید بر این‌که شرکت‌های زیرمجموعه باید درست مصرف کردن و درست خرید کردن را در اولویت برنامه‌های خود داشته باشند، گفت: افزایش قیمت و حذف تخفیفات تنها راهکار عملی برای بقا و ممات صنعت سیمان ایران است و با وجود افزایش قیمت پاکات سیمان و مواد نسوز مصرفی در صنعت سیمان عملاً قیمت تمام شده محصولات افزایش خواهد یافت و کاملاً منطقی است که حتما باید ضمن افزایش قیمت سیمان با مدیریت هوشمند بحران پیش روی صنعت سیمان را عبور کرد.

نایب‌رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور افزود: هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تأمین همواره پشتیبان و حامی تحقیقات در حوزه بهبود کیفیت محصولات و نوآوری‌های جدید بوده است و خوشبختانه شرکت سیمان ارومیه ظرفیت‌های علمی و کارشناسانی مجرب در حوزه تحقیقات میکروسکوپی کلینکر و سیمان دارند و این روند باعث افزایش کیفیت کلینکر و کاهش قیمت تمام شده محصول می‌شود. انتظار می‌رود شرکت تحقیق و توسعه با همکاری سیمان ارومیه برنامه‌ریزی لازم جهت تسری مطالعات میکروسکوپی و دانش فنی مربوطه به سایر شرکت‌های تابعه را انجام دهند و به‌صورت دوره‌ای گزارشات خود را در خصوص تأثیر مطالعات میکروسکوپی بر راندمان کیفیت کلینکر را ارایه کنند.

صفاکیش افزود: حضور مدیران عامل در جلسات تخصصی از جمله کمیته حسابرسی بایستی از برنامه‌های روتین باشد و توجه به مبحث حاکمیت شرکتی از برنامه‌های ماست و می‌خواهیم بدنه کارشناسی هیأت‌مدیره‌ها را تقویت کنیم.

مدیرعامل هلدینگ فارس و خوزستان و سیمان تأمین گفت: در زمینه صادرات طی سال‌های آتی انتظار رشد مصرف را نداریم لذا باید تدابیر لازم در خصوص حضور هوشمندانه در بازارهای هدف به‌کار گرفته شود و این در حالی است که برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص سیستم متمرکز فروش انجام پذیرفته است لذا شرکت‌های تابعه بایستی مقدمات حضور فعال در سامانه شمس را انجام دهند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مراجع ذی‌صلاح همکاری و تجدید نظر لازم را جهت ساماندهی مبحث آجرهای نسوز در دستور کار قرار دهند و این گروه از اقلام از گروه ۳ به دو منتقل گردد. زیرا افزایش قیمت آلومینا و به تبع آن افزایش قیمت آجرهای نسوز باعث بروز مشکلات مالی در شرکت‌های سیمانی می‌شود.