ضرورت ایجاد راه دسترسی برای بهره‌برداری دریاچه نمک در قم

ضرورت ایجاد راه دسترسی برای بهره‌برداری دریاچه نمک در قم رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان قم گفت: اگرچه دریاچه نمک بین چند استان سمنان، اصفهان و قم مشترک است، اما مدیریت بهره‌برداری از آن به استان قم واگذار شده است، اما راه دسترسی از قم به سمت دریاچه نمک نداریم و ایجاد چنین راه دسترسی […]

ضرورت ایجاد راه دسترسی برای بهره‌برداری دریاچه نمک در قم

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان قم گفت: اگرچه دریاچه نمک بین چند استان سمنان، اصفهان و قم مشترک است، اما مدیریت بهره‌برداری از آن به استان قم واگذار شده است، اما راه دسترسی از قم به سمت دریاچه نمک نداریم و ایجاد چنین راه دسترسی ضروری است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمودسیجانی با بیان این‌که استان قم یک درصد مساحت کشور را دارد، اما دودرصد ذخایر معدنی کشور در این استان واقع است. گفت این استان، یک استان معدنی نیست، اما اگر زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از معادن استان قم فراهم شود، شاهد تحول در بخش معدن این استان خواهیم بود.

وی با تصریح بر این‌که نیازمند ایجاد یک مسیر دسترسی از شهر قم به دریاچه نمک هستیم افزود در صورت تأمین اعتبار با کمک بخش‌خصوصی این مسیر ایجاد خواهد شد، بسیاری از مواد استراتژیک معدنی از دریاچه نمک قابل استخراج است.

سیجانی با مطرح کردن این موضوع که اگرچه این دریاچه بین چند استان سمنان، اصفهان و قم مشترک است، اظهارکرد: اما مدیریت بهره‌برداری از آن به استان قم واگذار شده است، اما راه دسترسی از قم به سمت دریاچه نمک نداریم و ایجاد چنین راه دسترسی ضروری است، البته در کنار بحث استفاده اقتصادی از دریاچه نمک به بحث گردشگری در این دریاچه هم توجه خواهیم داشت.

وی در باره برنامه حمایت از بخش‌خصوصی و تشکل‌های مرتبط با این بخش افزود سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان قم از تشکل‌های خصوصی حمایت می‌کند و از توان آنها کمک می‌گیرد و ارتباطات خوبی را با این تشکل‌ها دارد، تشکل‌های خصوصی باید اقدامات سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان قم را نقد کنند.