عدم فعالیت۴۰ درصد واحدهای معدنی استان سمنان

عدم فعالیت۴۰ درصد واحدهای معدنی استان سمنان رییس اتاق بازرگانی سمنان با بیان این‌که کمبود آب، نبود بازار فروش، خام‌فروشی و هزینه‌های زیاد عوامل رکود معادن هستند، گفت: ۴۰ درصد معادن استان غیرفعال هستند. علی‌اصغرجمعه‌ای در گفت‌و‌گو با مهر، ضمن اشاره به راهکارهای برون‌رفت از معضل غیرفعال بودن معادن استان سمنان و ضرورت برداشتن گام‌هایی […]

عدم فعالیت۴۰ درصد واحدهای معدنی استان سمنان

رییس اتاق بازرگانی سمنان با بیان این‌که کمبود آب، نبود بازار فروش، خام‌فروشی و هزینه‌های زیاد عوامل رکود معادن هستند، گفت: ۴۰ درصد معادن استان غیرفعال هستند.

علی‌اصغرجمعه‌ای در گفت‌و‌گو با مهر، ضمن اشاره به راهکارهای برون‌رفت از معضل غیرفعال بودن معادن استان سمنان و ضرورت برداشتن گام‌هایی به‌سوی فعالیت مجدد این واحدها، بیان کرد: کمبود آب، خام‌فروشی و نبود بازار فروش ۳عاملی هستند که بیش‌ترین مشکلات را برای بخش معادن استان پدید آورده و حتی ۴۰درصد معادن استان را نیز غیرفعال کرده‌اند.

وی افزود: مشکلات بخش معدن بسیار هستند برای مثال از سال ۹۵ تاکنون ۱۰واحد معدنی در استان فقط به دلیل نبود آب تعطیل ‌شده‌اند لذا اگر می‌خواهیم معادن ما به شکوفایی بازگردد باید به فکر تأمین زیرساخت‌ها و حمایت از آنها باشیم.

ضرورت رفع مشکلات معادن

رییس اتاق سمنان، ضمن بیان این‌که اگر همه زیرساخت‌ها و شرایط برای فعالیت معادن فراهم شود، ۶۰درصد کل اقتصادی استان را با خیال راحت می‌توان بر دوش بخش معادن نهاد، بیان کرد: این استان دارای ظرفیت‌های عظیم معدنی است که باید در دو حوزه نخست فعال کردن معادن با تأمین زیرساخت‌ها و دوم جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه را به آنها بازگرداند.

جمعه‌ای با ابراز این‌که براساس استاندارد جهانی باید عملیات اکتشاف مواد معدنی تا عمق ۵۰۰ متری صورت گیرد در حالی‌که متوسط آن در سمنان فقط ۱۰متر است، بیان کرد: می‌توان با استفاده از فناوری‌های جدید و همچنین ماشین‌آلات معدنی در سایه فراهم کردن زیرساخت‌های لازم فعالیت‌های معدنی، به توسعه خوبی در حوزه معادن استان دست یافت.

وی با بیان این‌که ۵هزار نفر در معادن استان سمنان مشغول به‌کار هستند، تأکید داشت: ارتزاق بیش از ۳۰ هزار نفر در استان به معادن وابسته است لذا باید به دنبال رفع مشکل این بخش بود.