رشد صادرات سنگ‌آهن استرالیا در نیمه نخست سال ۲۰۱۸

رشد صادرات سنگ‌آهن استرالیا در نیمه نخست سال ۲۰۱۸  استرالیا، بزرگ‌‌ترین صادرکننده سنگ‌آهن جهان در ۳ماهه دوم سال‌جاری میلادی، صادرات خود را افزایش داد. به گزارش معدن‌نیوز، با توجه به اطلاعات خطوط کشتیرانی، صادرات سنگ‌آهن استرالیا با ۱۰درصد رشد به ۲۲۵٫۶میلیون تن رسید. این درحالی است که در ۳ماهه اول امسال صادرات سنگ‌آهن استرالیا ۲۰۵٫۹ […]

رشد صادرات سنگ‌آهن استرالیا در نیمه نخست سال ۲۰۱۸

 استرالیا، بزرگ‌‌ترین صادرکننده سنگ‌آهن جهان در ۳ماهه دوم سال‌جاری میلادی، صادرات خود را افزایش داد.

به گزارش معدن‌نیوز، با توجه به اطلاعات خطوط کشتیرانی، صادرات سنگ‌آهن استرالیا با ۱۰درصد رشد به ۲۲۵٫۶میلیون تن رسید. این درحالی است که در ۳ماهه اول امسال صادرات سنگ‌آهن استرالیا ۲۰۵٫۹ میلیون تن بود.

با این حال، در صادرات ۳ماهه دوم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش ۷درصدی همراه بود چراکه صادرات ۳ماهه دوم سال قبل ۲۱۰٫۲ میلیون تن بود.

در نیمه نخست امسال استرالیا در مجموع ۴۳۱٫۵ میلیون تن سنگ‌آهن صادر کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۰۸٫۴۳ میلیون تن بود رشد ۶ درصدی داشت.

در ماه ژوئن نیز، میزان صادرات سنگ‌آهن استرالیا به ۷۵٫۴ میلیون تن رسید که در مقایسه با مارس که ۷۸٫۲ میلیون تن بود کاهش داشته است.

با این حال، صادرات نسبت به ژوئن سال گذشته که ۷۰ میلیون تن بود افزایش را نشان می‌دهد.

چین بزرگ‌‌ترین مقصد صادرات سنگ‌آهن استرالیا می‌باشد که سهم صادرات استرالیا به آن ۸۰ تا ۸۵ درصد بود از این رو، تغییر در بازار چین بر صادرات استرالیا تأثیر می‌گذارد. دولت چین قوانین سختگیرانه زیست‌محیطی را اعمال کرده که همین امر فولادسازان این کشور را به سمت سنگ‌آهن عیار بالا سوق داده است و این امرو به نوبه خود فرصت خوبی برای ریوتینتو و BHP بیلیتون دو تولیدکننده سنگ‌آهن عیار بالا در منطقه پیلبارا، ایجاد می‌کند.

چین که بزرگ‌‌ترین واردکننده سنگ‌آهن از استرالیا می‌باشد در ۳ماهه دوم امسال ۱۸۵٫۴ میلیون تن سنگ‌آهن از این کشور وارد کرد که ۱۰درصد از واردات نیمه اول سال یعنی ۱۶۷٫۹میلیون تن بیش‌تر است.

ژاپن دومین واردکننده سنگ‌آهن از استرالیاست که در نیمه دوم سال ۱۷ میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرد و افت ۱۵ درصدی را نسبت به ۳ماهه قبل به ثبت رساند. کره جنوبی نیز دیگر واردکننده سنگ‌آهن از استرالیا می‌باشد که واردات در ۳ماهه دوم سال ۱۴٫۲ میلیون تن شد در حالی که ۳۳درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بود.

واردات هند هم از استرالیا افزایش داشت و با ۱۷درصد رشد نسبت به ۳ماهه اول سال به ۱٫۶ میلیون تن رسید.

ویتنام، اندونزی و هلند شاهد افزایش قابل‌توجهی در واردات سنگ‌آهن از استرالیا بودند. ویتنام تا بیش از ۴برابر رشد را تجربه کرد و واردات را به ۱٫۴میلیون تن رساند. اندونزی نیز واردات را به بیش از دو برابر و به حدود ۹۰۰ هزار تن رساند و واردات هلند به ۲۰۰ هزار تن رسید.