تنها از ۷۰ درصد ظرفیت سیمان کشور استفاده می‌شود

 رییس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان تنها از ۷۰ درصد ظرفیت سیمان کشور استفاده می‌شود  رییس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: هم‌اکنون تنها از ۷۰ درصد ظرفیت سیمان کشور استفاده می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدمحمداتابک با اشاره به این‌که طی دو سال گذشته سالانه ۶درصد به قیمت سیمان افزوده شده است، افزود: تفویض اختیار برای افزایش […]

 رییس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان

تنها از ۷۰ درصد ظرفیت سیمان کشور استفاده می‌شود

 رییس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: هم‌اکنون تنها از ۷۰ درصد ظرفیت سیمان کشور استفاده می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سیدمحمداتابک با اشاره به این‌که طی دو سال گذشته سالانه ۶درصد به قیمت سیمان افزوده شده است، افزود: تفویض اختیار برای افزایش قیمت سیمان مربوط به دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم بوده است.

وی اظهارداشت: افزایش قیمت‌های حمل‌ونقل، لوازم‌یدکی و دستمزد، کاهش مصرف داخلی، افزایش هزینه‌های بندری، افزایش هزینه برق و … سبب شده وزارت صنعت، معدن‌وتجارت با افزایش سالانه ۶درصد قیمت سیمان موافقت کند.

رییس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با تأکید بر این‌که افزایش ۶درصدی قیمت‌ها پاسخگوی هزینه‌ها در این صنعت نیست، ادامه داد: مصرف سیمان در کشور با ظرفیت کارخانه‌های تولیدی محصول مزبور همخوانی ندارد.

وی با بیان این‌که سالانه ۱۰ تا ۱۱ میلیون تن سیمان از ایران صادر می‌شود از مازاد سیمان تولیدی در کشور به دلیل کاهش ساخت‌وساز خبر داد.

اتابک با اشاره به این‌که هم‌اکنون به ۱۸ کشور جهان سیمان صادر می‌شود، افزود: در گذشته ۲۰میلیون تن سیمان از کشور صادر می‌شد در حالی این میزان امروز به ۱۰میلیون تن کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: کاهش صادرات سیمان به دلیل راه‌اندازی کارخانه‌های سیمان در کشورهای مقصد و اعمال تعرفه از سوی کشور عراق صورت گرفته است.

رییس انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: بیش‌ترین میزان صادرات سیمان به عراق و افغانستان بوده و درآمد حاصله از این محل به صورت ریالی دریافت شده است.

وی با تأکید بر این‌که با کاهش مصرف داخلی به میزان تولید سیمان در کشور اضافه شده است، گفت: آخرین مجوز تفویض اختیار برای قیمت‌گذاری به انجمن سیمان طی چند روز گذشته از سوی وزارت صنعت، معدن‌وتجارت به تأیید رسیده است.

اتابک با اشاره به این‌که افزایش قیمت سیمان در ساخت و ساز مسکن تأثیری ندارد، افزود: در هر متر مربع ساختمان ۲۰۰ کیلوگرم سیمان مصرف می‌شود.

وی یادآور شد: در تهران به‌طور میانگین قیمت هر متر مربع ساختمان ۶میلیون تومان بوده به‌طوری که هزینه سیمان به‌کاررفته در آن کم‌تر از یک درصد است.