تبدیل شدن کرمان به قطب فولاد کشوردر آینده‌ای نزدیک

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت کرمان: تبدیل شدن کرمان به قطب فولاد کشوردر آینده‌ای نزدیک  رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان کرمان گفت: کرمان در آینده نزدیک به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شود. به گزارش مهر، مهدی‌حسینی‌نژاد در پنجمین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: امروز از کسانی تقدیر می‌کنیم که از منظر تولید به عنوان […]

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت کرمان:

تبدیل شدن کرمان به قطب فولاد کشوردر آینده‌ای نزدیک

 رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان کرمان گفت: کرمان در آینده نزدیک به قطب فولاد کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش مهر، مهدی‌حسینی‌نژاد در پنجمین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: امروز از کسانی تقدیر می‌کنیم که از منظر تولید به عنوان سربازان حوزه جنگ اقتصادی نام برده می‌شوند.

حسینی‌نژاد ابراز داشت: کرمان در زمینه ظرفیت‌های معدنی به عنوان استان برتر شناخته شده که ۴۰درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: بیش از ۵٫۸میلیارد تن ذخایر فلزی و کانی‌های غیرفلزی در استان کرمان وجود دارد؛ اما با نگاهی به بحث برداشت بدون برنامه‌ریزی متوجه می‌شویم که نه تنها ذخایر را از دست می‌دهیم بلکه عوامل زیست، محیطی هم به دنبال دارد.

حسینی‌نژاد گفت: باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهیم تا ارزش افزوده ایجاد شود و قیمت تمام شده کاهش یابد.

وی با بیان این که در سنوات گذشته بیش از ۳۶هزار میلیارد تومان در حوزه‌های معدنی ظرفیت داشتیم، افزود: کرمان به زودی قطب فولاد کشور خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان کرمان یادآور شد: در حال‌حاضر شاهد تولید ۳میلیون تن شمش فولاد هستیم که تا آخر سال به ۱۰میلیون تن خواهد رسید یعنی ۱۰تن از ۵۵ میلیون تن شمش که در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: در حوزه خدمات شاهد به وجود آمدن ظرفیت کاهش قیمت‌ها در جهت حقوق مصرف‌کنندگان هستیم.

حسینی‌نژاد گفت: بسیاری از نوساناتی که در حوزه ارزی و بازار تجربه می‌کنیم با ایجاد ارتباط بین آنها از بین می‌رود.

وی ادامه داد: در استان کرمان هزارو۴۰۹ واحد صنعتی داریم که کار تولید را انجام می‌دهند که این آمار در شمال استان به ۶۰ هزار واحد صنعتی می‌رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان کرمان افزود: ۴۴۰ پروانه بهره‌برداری وجود دارد.

وی بیان داشت: در واحدهای تولیدی کوچک‌تر بر اساس عارضه‌یابی رونق تولید را افزایش دادیم در حالی که در ۴۳واحد مشکل بازار داشتند و واحدهای تولیدی بزرگ‌تر به کمک آنها آمدند.

وی افزود: در حوزه تنظیم بازار قوانین بسیاری وجود دارد که ممکن است درخصوص یک موضوع یا قانون متفاوت باشند و تعاریف مختلفی داشته باشند.

حسینی‌نژاد ابراز داشت: مصوبات کمیته بحران و تنظیم بازار می‌توان با اتکا به ظرفیت بازار تعیین کرد و عدم ثبات قیمت‌ها را با استفاده از ظرفیت تولید مرتفع کنیم.

وی یادآور شد: اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم می‌توانیم با همکاری هم چالش‌های موجود را که در واحدهای تولیدی و بازار به وجود آمده مدیریت کنیم که خوشبختانه اتفاقات خوبی هم افتاده است.

حسینی‌نژاد گفت: در حال‌حاضر بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده در صورتی که در گذشته تنها ۸هزار میلیارد سرمایه‌گذاری انجام شده بود.

وی ادامه داد: در گذشته همیشه نگاه به دولت بود و بیش از ۸۷ درصد سرمایه‌گذاری توسط دولت انجام می‌شد در حالی که الان برعکس این موضوع اتفاق افتاده است.

رییس سازمان صنعت،معدن‌وتجارت استان کرمان افزود: اکنون قرار است بهره‌وری ۷٫۳درصدی در حوزه صنعت،‌معدن‌وتجارت شاهد باشیم در حالی که در استان این رقم ۲٫۸درصد پیش‌بینی شده است.