صعود دو پله‌ای ایران در جمع تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان

صعود دو پله‌ای ایران در جمع تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد ایران با تولید بیش از ۱۲٫۵ میلیون تن فولاد در نیمه نخست ۲۰۱۸ یازدهمین تولیدکننده بزرگ این محصول در جهان شناخته شده است. به گزارش تسنیم، انجمن جهانی آهن و فولاد در جدید‌ترین گزارش خود از رشد ۲۵٫۸درصدی […]

صعود دو پله‌ای ایران در جمع تولیدکنندگان بزرگ فولاد جهان

انجمن جهانی آهن و فولاد اعلام کرد ایران با تولید بیش از ۱۲٫۵ میلیون تن فولاد در نیمه نخست ۲۰۱۸ یازدهمین تولیدکننده بزرگ این محصول در جهان شناخته شده است.

به گزارش تسنیم، انجمن جهانی آهن و فولاد در جدید‌ترین گزارش خود از رشد ۲۵٫۸درصدی تولید فولاد ایران در ۶ماه نخست سال‌جاری میلادی خبر داد.

تولید فولاد ایران که در ۶ ماه نخست سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۹٫۹۴۷ میلیون تن گزارش شده بود در ۶ ماه نخست سال‌جاری میلادی به ۱۲٫۵۱۶ میلیون تن افزایش یافته است.

تولید فولاد جهان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴٫۶درصدی داشته و به ۸۸۱ میلیون تن رسیده است.

براساس این گزارش ایران یازدهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان در نیمه نخست سال‌جاری میلادی شناخته شده است. تولید فولاد ایران در این دوره از کشورهای صنعتی مثل فرانسه، اسپانیا، انگلیس، کانادا، استرالیا و اتریش هم بیش‌تر بوده است.

ایران در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ در جایگاه سیزدهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان شناخته شده بود که با کنار زدن دو کشور اوکراین و مکزیک در نیمه نخست امسال به جایگاه یازدهم ارتقا یافته است.

چین با تولید ۴۵۱ میلیون تن فولاد بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در نیمه نخست ۲۰۱۸ شناخته شده است. ژاپن با ۵۲٫۹۸ میلیون تن و هند با ۵۲٫۸۳ میلیون تن به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.