تولید جهانی مس در مسیر صعودی

تولید جهانی مس در مسیر صعودی میزان تولید معادن مس شرکت‌های جهان طی ۴ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، ۶٫۱ درصد افزایش یافت.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس جدید‌ترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان معادن مس جهان از ابتدای ژانویه […]

تولید جهانی مس در مسیر صعودی

میزان تولید معادن مس شرکت‌های جهان طی ۴ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، ۶٫۱ درصد افزایش یافت.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس جدید‌ترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان معادن مس جهان از ابتدای ژانویه تا پایان آوریل ۲۰۱۸، بیش از ۶ میلیون و ۵۸۷ هزار تن ماده معدنی تولید کردند.

این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۶ میلیون و ۲۰۶ هزار تن بود. از این میزان، ۳ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۰۰ تن «آسیا»، ۶۸۷ هزار و ۴۰۰ تن «آفریقا»، ۶۰۵ هزار و ۱۰۰ تن «اروپا» و ۳۵۵ هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

تولیدکنندگان جهانی مس طی ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۷ میلیون و ۷۵۷ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۷ میلیون و ۶۴۲ هزار تن بود که نشان‌دهنده افزایش ۱٫۵ درصدی است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۸ میلیون و ۱۱۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی (۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تن)، حاکی از رشد دودرصدی است. قیمت جهانی مس بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس طی ماه‌های اخیر با کاهش مواجه شده، به‌طوری‌که قیمت این فلز از حدود ۶۸۸۰ دلار بر تن در ماه آوریل به حدود ۶۲۴۰ دلار در تن طی روزهای اخیر رسیده است.