آغاز ادامه مطالعات اکتشافی معادن خراسان‌شمالی در آیندای نزدیک

آغاز ادامه مطالعات اکتشافی معادن خراسان‌شمالی در آیندای نزدیک رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌شمالی از آغاز ادامه فعالیت اکتشافی معادن این استان طی آینده نزدیک خبر داد. یحیی‌نیکدل در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که نخستین جرقه اختصاص اعتبار برای اکتشاف معادن این استان در سال ۹۴ زده شد، گفت: قرار بر این بود […]

آغاز ادامه مطالعات اکتشافی معادن خراسان‌شمالی در آیندای نزدیک

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌شمالی از آغاز ادامه فعالیت اکتشافی معادن این استان طی آینده نزدیک خبر داد.

یحیی‌نیکدل در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که نخستین جرقه اختصاص اعتبار برای اکتشاف معادن این استان در سال ۹۴ زده شد، گفت: قرار بر این بود تا رقم دو میلیارد تومان برای اکتشاف معادن این استان اختصاص یابد که یک‌میلیارد تومان از این مقدار حذف شد.

وی افزود: اما در سال ۹۵ موفق شدیم تا مبلغ ۴٫۵ میلیارد تومان اعتبار برای مطالعات اکتشافی جذب کنیم که به‌دنبال آن امر مطالعات اکتشافی در پهنه جنوب استان به وسیله بالگرد سازمان ملی زمین‌شناسی انجام شد.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌شمالی ادامه داد: تا اواخر سال ۹۶، ۱۸هزار کیلومتر خط پرواز نقشه‌برداری انجام و حدود ۳۲۵ هزار کیلومتر نقشه‌برداری انجام شد اما به علت انجام برخی اقدامات پرواز این بالگرد متوقف شد و پیگیری‌ها برای پرواز مجدد این بالگرد در حال انجام است و ادامه مطالعات اکتشافی زودی توسط بالگرد در این استان آغاز خواهد شد.

نیکدل اظهار کرد: هم‌اکنون تیم‌های زمین‌شناسی در منطقه بام و صفی‌آباد مستقر هستند و کارهای میدانی را انجام می‌دهند و مطالعات تفضیلی را آغاز کرده‌اند و به نقاط امیدبخشی دست یافته‌اند به‌طوری‌که معدن طلا در جنوب استان شناسایی شده است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: علاوه بر آن کانی‌های فلزی سرب، روی و آهن شناسایی نیز شناسایی شده که باید آنالیز آن توسط کارشناسان تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه معدن بسیار بالا و پرهزینه است و اگر بتوانیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم می‌توانیم در این حوزه اقدامات خوبی را انجام دهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌شمالی یادآور شد: در حقیقت باید بکوشیم تا جذابیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاران در حوزه معدن ایجاد کنیم تا آنها برای سرمایه‌گذاری در این استان تمایل پیدا کنند.