طرح فولادسازی سفید دشت به پیشرفت ۷۰درصدی رسید

طرح فولادسازی سفید دشت به پیشرفت ۷۰درصدی رسید رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات ساخت طرح فولادسازی سفیددشت به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید. به گزارش ایسنا، سیدنعیم‌امامی اظهار کرد: عملیات ساخت این کارخانه با هدف اولیه تولید ۸۰۰ هزار تن اسلب و در ۳فاز ساخت واحد احیا مستقیم، واحد فولادسازی و […]

طرح فولادسازی سفید دشت به پیشرفت ۷۰درصدی رسید

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات ساخت طرح فولادسازی سفیددشت به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید.

به گزارش ایسنا، سیدنعیم‌امامی اظهار کرد: عملیات ساخت این کارخانه با هدف اولیه تولید ۸۰۰ هزار تن اسلب و در ۳فاز ساخت واحد احیا مستقیم، واحد فولادسازی و واحد زیرساخت و جنبی و پشتیبانی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فاز اول این کارخانه شامل واحد احیا مستقیم، به عنوان نخستین طرح از مجموع فولادهای ۷گانه کشور بهره‌برداری شد.

امامی گفت: فاز دوم هم فولادسازی است که در بخش زیرساخت‌ها تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: در فازسوم احداث عملیات بنا کردن واحد زیرساخت و جنبی و پشتیبانی است که وظیفه تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز و ایجاد ساختمان‌های جنبی مورد نیاز واحد احیا و فولادسازی را بر عهده دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان گفت: در عملیات ساخت واحد فولادسازی حدود ۲۵۰ نفر مشغول به‌کار هستند و پس از راه‌اندازی نیز برای ۳۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: بیش از نیمی از تجهیزات طرح وارد سایت کارخانه شده است و پیش‌بینی می‌شود طرح فولاد سفیددشت به عنوان نخستین واحد فولاد سازی طرح‌های استانی سال آینده به بهره‌برداری برسد.

امامی خاطرنشان کرد: واحد احیای مستقیم این شرکت به عنوان فاز نخست کارخانه فولاد سفیددشت در سه ماهه نخست امسال بیش از ۱۵۵ هزار تن آه ن اسفنجی تولید کرده است.

شهرک صنعتی سفیددشت از توابع شهرستان بروجن و در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.