برنامه بهره‌برداری از ۵٫۵ میلیارد دلار طرح معدن و صنایع‌معدنی در سال ۹۷

به مناسبت هفته دولت اعلام شد برنامه بهره‌برداری از ۵٫۵ میلیارد دلار طرح معدن و صنایع‌معدنی در سال ۹۷ مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو خبر داد: در سال‌جاری، طبق برنامه از ۵٫۵ میلیارد دلار طرح معدن و صنایع‌معدنی بهره‌برداری می‌شود.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی […]

به مناسبت هفته دولت اعلام شد

برنامه بهره‌برداری از ۵٫۵ میلیارد دلار طرح معدن و صنایع‌معدنی در سال ۹۷

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو خبر داد: در سال‌جاری، طبق برنامه از ۵٫۵ میلیارد دلار طرح معدن و صنایع‌معدنی بهره‌برداری می‌شود.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع‌معدنی ایران، سمیه‌خلوصی به مناسبت هفته دولت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ بخش‌خصوصی از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳طرح در بخش معدن و صنایع‌معدنی شامل کارخانه گندله ۲٫۵ میلیون تنی مجتمع فولاد خراسان، توسعه فولادسازی و نورد پیوسته فولاد سبا (فولاد مبارکه) و احیای مستقیم فولاد سبزوار به بهره‌برداری رسانده و تا پایان امسال، ۲۸ طرح و پروژه دیگر به بهره‌برداری می‌رسانند.

وی افزود: میزان اشتغال این طرح‌ها، ۴۳۳۰ نفر به‌طور مستقیم و ۴۳ هزار و ۸۷۵ نفر به‌طور غیرمستقیم است.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با اشاره به طرح‌های افتتاح شده در سال ۹۶ تصریح کرد: ایمیدرو در مجموع ۲۷ طرح و پروژه طی سال ۹۶ به بهره‌برداری رساند. میزان سرمایه‌گذاری این طرح‌ها دومیلیاردو۹۷۷ میلیون و ۲۰۰هزار دلار (براساس نرخ ارز در بانک‌مرکزی در ۹۷٫۰۴٫۰۵) بود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای ۴۳۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و برای ۱۱هزارو۹۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.