رشد ۱۵ درصدی تولید شمش فولادی در ۵ماهه امسال

رشد ۱۵ درصدی تولید شمش فولادی در ۵ماهه امسال تولید شمش فولادی در ۹ واحد بزرگ فولادسازی کشور در ۵ ماهه نخست امسال با رشد ۱۵درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم ۷میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۰۲ تن رسید. به گزارش ایرنا و برپایه جداول آماری فولادسازان بزرگ کشور، فولادمبارکه، صبا، هرمزگان، خوزستان، […]

رشد ۱۵ درصدی تولید شمش فولادی در ۵ماهه امسال

تولید شمش فولادی در ۹ واحد بزرگ فولادسازی کشور در ۵ ماهه نخست امسال با رشد ۱۵درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم ۷میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۰۲ تن رسید.

به گزارش ایرنا و برپایه جداول آماری فولادسازان بزرگ کشور، فولادمبارکه، صبا، هرمزگان، خوزستان، ذوب‌آهن، شمش آلیاژی، کاوه جنوب، خراسان و چادرملو یزد در مجموع در مرداد ماه امسال با یک‌میلیون‌و۵۶۴ هزار و ۴۰۳ تن تولید شمش فولادی در مقایسه با مرداد ماه ۹۶ رشد ۱۶درصدی را در تولید شمش فولادی ثبت کردند.

همچنین در زمینه محصولات فولادی واحدهای مبارکه، هرمزگان، صبا، ذوب‌آهن اصفهان، آذربایجان، خراسان، فولاد آلیاژی، نورد و لوله اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد، فولاد اکسین و ورق خودرو چهارمحال‌وبختیاری در مجموع در ۵ماهه سال ۹۷ با رشد ۸درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۴میلیون‌و۶۳۴ هزار و ۹۵۲ تن تولید داشتند.

فولاد‌سازان یاد شده، مجموع تولید محصولات خود را در مرداد ماه امسال به رقم ۹۱۶ هزار و ۶۲۳ رساندند که در مقایسه با ماه مشابه در سال ۹۶ افت ۳درصدی را نشان می‌دهد.

بیش‌ترین شمش فولادی تولیدی در ۵ماهه امسال مربوط به فولاد مبارکه با رقم دومیلیون‌و۷۹۲ هزار و ۹۵۵ تن بود که در مقایسه با ۵ماهه نخست پارسال رشد ۷درصدی داشت.

کم‌ترین میزان شمش فولادی به تولید رسیده در این دوره ۵ماهه مربوط به فولاد آلیاژی یزد به میزان ۱۷۲هزارو۲۸۶ تن بود که نسبت به عملکرد ۵ماهه نخست سال ۹۶ خود، به میزان ۷درصد کاهش یافت.

آهن اسفنجی تولیدی ۱۴ واحد فولاد‌سازی کشور در مدت ۵ماهه امسال به رقم ۸میلیون‌و۹۸۴ هزارو۱۴۷ تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

واحدهای یاد شده در مرداد ماه امسال در مجموع یک‌میلیون‌و۸۴۶ هزار و ۸۴ تن آهن اسفنجی تولید و نسبت به مرداد ماه پارسال رشد ۱۹ درصدی را ثبت کردند.

بیش‌ترین آهن اسفنجی تولیدی در مدت این گزارش مربوط به فولاد مبارکه با رقم دومیلیون‌و۹۹۶ هزار و ۷تن بود هرچند که در مقایسه با دوره مشابه سال ۹۶ افت ۳درصدی داشت.

همچنین از نظر کم‌ترین تولید آهن اسفنجی در بین فولاد‌سازان، صبا فولاد در ۵ماهه ۱۷ هزار و ۲۹۹ تن تولید داشت.

امسال قرار است میزان تولید شمش فولادی کشور به رقم ۲۴ میلیون تن برسد که نسبت به عملکرد سال ۹۶ رشد بیش از دو میلیون تنی خواهد داشت.

پارسال تولید شمش فولادی کشور بالغ بر ۲۱٫۸ میلیون تن شد که از این رقم بیش از ۶ میلیون تن صادر شد و مجموع زنجیره فولاد صادراتی از رقم ۹ میلیون تن فراتر رفت.

براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد رقم ۵۵ میلیون تن پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود میزان تولید به ۵۱ تا ۵۲ میلیون تن برسد.