تولید بیش از ۹۰ هزار تن شمش آلومینیم در ایرالکو

تولید بیش از ۹۰ هزار تن شمش آلومینیم در ایرالکو  ایرالکو، بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده آلومینیم کشور در اراک از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن شمش راهی بازار‌های داخلی و خارجی کرد.  به گزارش دنیای معدن – مجیدی، مدیرعامل ایرالکو گفت: با وجود مشکلات در تأمین مواد اولیه و فروش با نرخ ارز […]

تولید بیش از ۹۰ هزار تن شمش آلومینیم در ایرالکو

 ایرالکو، بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده آلومینیم کشور در اراک از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰ هزار تن شمش راهی بازار‌های داخلی و خارجی کرد.

 به گزارش دنیای معدن مجیدی، مدیرعامل ایرالکو گفت: با وجود مشکلات در تأمین مواد اولیه و فروش با نرخ ارز ۴هزارو۲۰۰ تومان گفت: تولید در کارخانه کم نشده و تلاش برای افزایش ۸درصدی تولید نسبت به پارسال ادامه دارد.

مجیدی با اشاره به این‌که ایرالکو بزرگ‌ترین تولیدکننده در بین ۳تولید‌کننده کشور است، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به تولید اسمی ۱۸۰ هزار تن شمش برسیم که نیمی از آن ۴۸ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۱ هزار صنعت پایین‌دستی از این کارخانه مواد اولیه می‌خرند و شغل برای بیش از ۲۵ هزار نفر با این واحد‌ها ایجاد شده است.

افزایش ۴برابری زمان استفاده از دیگ‌های کارخانه آلومینیم اراک

مدیرعامل ایرالکو ادامه داد: با توجه به هزینه میلیونی خرید دیگ‌های تولیدی، صنعتگران این کارخانه توانستند با بهره‌وری و نظارت و کنترل ساعتی، زمان استفاده از دیگ‌های تولیدی که قلب کارخانه است را به بیش از ۴ هزار روز که ۴ برابر حالت عادی است برسانند که در میان تولیدکنندگان آلومینیم کشور یک نوع رکورد شکنی است.

وی همچنین با اشاره به اشتغالزایی بالای این کارخانه، اشتغال کارخانه را ۴ هزار نفر عنوان کرد و از خلاقیت‌های صنعتی در این کارخانه خبر داد.