صادرات محصولات صنعت سنگ لرستان به کشورهای آمریکایی

صادرات محصولات صنعت سنگ لرستان به کشورهای آمریکایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از صادرات محصولات صنعت سنگ این استان به کشورهای آمریکایی خبر داد. به گزارش مهر، محمدرضا صفی‌خانی با اشاره به موضوع خام‌فروشی سنگ از استان لرستان، اظهارداشت: حوزه سنگ استان طی چند سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه بوده که […]

صادرات محصولات صنعت سنگ لرستان به کشورهای آمریکایی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از صادرات محصولات صنعت سنگ این استان به کشورهای آمریکایی خبر داد.

به گزارش مهر، محمدرضا صفی‌خانی با اشاره به موضوع خام‌فروشی سنگ از استان لرستان، اظهارداشت: حوزه سنگ استان طی چند سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه بوده که برخی از مشکلات به دلیل سلایق بازار، کاهش ساخت و ساز‌ها و… بوده است.

وی با اشاره به فعالیت دو نوع معدن گوهره و چینی در لرستان، عنوان‌کرد: سنگ چینی با توجه به شرایط اعلام شده با مشکلات جدی مواجه شده و بسیاری از معادن چینی استان طی چند سال گذشته تعطیل بوده‌اند چرا که سلیقه بازار را نمی‌توان عوض کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان این‌که سنگ چینی الیگودرز با مشکلاتی مواجه است، گفت: در این راستا جایگزینی پودر کربنات کلسیم به جای سنگ چینی در دستور کار قرار دادیم.

صفی‌خانی با اشاره به این‌که بازاری در این رابطه شناسایی و محصول را به آن معرفی کردیم، گفت: در نهایت این امر موجب شد که کربنات کلسیم منطقه الیگودرز به عنوان یکی از محصولات استان در دنیا مورد سفارش قرار گرفت و در حال حاضر به لحاظ اقتصادی جایگزین سنگ منطقه الیگودرز شده است.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی معادن فعال استان و ظرفیت آنها، عنوان‌کرد: در حال حاضر خیلی از واحدهای سنگ بری مدرن کشور در لرستان فعالیت دارند و حدود ۸ واحد سنگ بری مدرن در استان وجود دارد که آمادگی پردازش و بریدن سنگ‌ها و ارایه سنگ را به بازارهای بین‌المللی را دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، بیان‌داشت: در حال حاضر سنگ استان لرستان به کشورهای آمریکایی صادر می‌شود.

صفی‌خانی با بیان این‌که صادرات مواد‌معدنی استان از ۷۰ درصد به ۱٫۵درصد رسیده است، گفت: همچنین میزان صادرات محصولات صنعتی استان به ۹۸ درصد رسیده است و این امر نشان می‌دهد که از خام‌فروشی فاصله گرفته‌ایم.