تولید سیمان از مرز ۲۴ میلیون تن گذشت

تولید سیمان از مرز ۲۴ میلیون تن گذشت رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: میزان تولید سیمان در ۵ ماه امسال به رقم ۲۴میلیون‌و۸۵ هزار و ۴۴۶ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش بیش از ۲۴۴٫۱ هزارتن را نشان می‌دهد. محمداتابک در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: آمار تولید سیمان […]

تولید سیمان از مرز ۲۴ میلیون تن گذشت

رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: میزان تولید سیمان در ۵ ماه امسال به رقم ۲۴میلیون‌و۸۵ هزار و ۴۴۶ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش بیش از ۲۴۴٫۱ هزارتن را نشان می‌دهد.

محمداتابک در گفت‌وگو با ایرنا بیان داشت: آمار تولید سیمان در ۵ ماه نخست پارسال، ۲۳میلیون‌و۸۴۱ هزار و ۲۹۳ تن بود.

وی یادآورشد: میزان تولید سیمان در پنجمین ماه امسال برابر با بیش از ۵میلیون‌و۱۷۹ هزار تن ثبت شد؛ درعین حال عملکرد مردادماه ۹۶ نیز ۵میلیون‌و۱۷۲ هزار و ۹۸۸ تن گزارش شده بود.

به گفته اتابک، در ۵ماه امسال تولید کلینکر نیز به رقم ۲۶میلیون‌و۹۶ هزارو۴۲۸ تن رسید که در مقایسه با عملکرد دوره مشابه سال گذشته افزایش ۲٫۷درصدی دارد.

تولید کلینکر در ۵ماه ۹۶ برابر با ۲۵میلیون‌و۴۰۹ هزار و ۶۳۶ تن بود؛ درعین حال میزان کلینکر تولیدی در مردادماه ۹۷ به رقم ۳میلیون‌و۹۵۳ هزار و ۲۳۱ تن رسید که در مقایسه با عملکرد ماه مشابه پارسال افت ۲٫۶درصدی را ثبت کرد.

وی رقم کلینکر تولیدی در مردادماه ۹۶ را ۴میلیون‌و۶۱ هزار و ۵۶۵ تن ذکر کرد.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد مجموع صادرات سیمان و کلینکر در ۱۲ماهه ،۹۶ رقم ۱۲میلیون و ۱۳۴هزارو۳۹۸ تن اعلام شد که نسبت به ۱۳میلیون‌و۳۷ هزار و ۳۵۸ تن عملکرد سال ۹۵ کاهش ۶٫۹۳ درصدی داشت.

سهم صادرات سیمان در سال گذشته ۶میلیون‌و۸۴ هزار و ۳۳۹ تن بود که در مقایسه با ۷میلیون‌و۳۱۰ هزار و ۹۱۷ تن در سال ۹۵، افت ۱۶٫۷درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین صادرات کلینکر پارسال رقم ۶میلیون‌و۵۰ هزار و ۵۹ تن را نشان داد که نسبت به ۵میلیون‌و۷۲۶ هزار و ۴۴۱ تن عملکرد ۹۵ افزایش ۵٫۷ درصدی را ثبت کرد.

محمداتابک میزان سیمان تحویلی به بازار مصرف را در ۵ماه امسال برابر با ۲۰میلیون‌و۶۴۹ هزار و ۲۵۸ تن ذکر کرد و در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته (۲۱میلیون و ۳هزارو۵۷۸ تن)، افت ۱٫۶ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس گزارش آماری انجمن یاد شده، سال گذشته میزان سیمان تحویلی به بازار داخلی به رقم ۴۸میلیون‌و۹۷۴ هزار و ۴۹۷ تن رسید و در مقایسه با ۴۷میلیون‌و۷۹۴ هزار و ۱۳۲ تن عملکرد سال۹۵، رشد ۲٫۴۷ درصدی داشت.

مردادماه امسال جعفرسرقینی، معاون وزیر صنعت، معدن‌وتجارت از موافقت این وزارتخانه با افزایش ۱۲درصدی قیمت سیمان خبر داد و گفت: این افزایش بها برای دو سال ۹۶ و ۹۷، سالیانه ۶ درصد محاسبه و اجرایی شده است.

به گفته وی، این افزایش ۱۲درصدی مشمول همه اقلام سیمان تولیدی می‌شود و مبنای عملکرد کارخانه‌های مربوطه است.

هفتم مردادماه سیدمحمد اتابک، رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام کرد: تغییر قیمت سیمان براساس اختیار تفویض شده وزارت صنعت، معدن‌وتجارت به این انجمن و با هماهنگی کامل صورت گرفت و موضوع به اطلاع سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز رسید.