بیش‌تر معادن قزوین از پرداخت حقوق دولتی امتناع می‌کنند

بیش‌تر معادن قزوین از پرداخت حقوق دولتی امتناع می‌کنند رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین گفت: بیش‌تر معادن استان از پرداخت حقوق دولتی مربوط به خود امتناع می‌کنند. علی پرزحمت در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که به دنبال اتخاذ راهکارهای مناسب در جهت دریافت حقوق دولتی معادن هستیم، افزود: یک درصد از […]

بیش‌تر معادن قزوین از پرداخت حقوق دولتی امتناع می‌کنند

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین گفت: بیش‌تر معادن استان از پرداخت حقوق دولتی مربوط به خود امتناع می‌کنند.

علی پرزحمت در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که به دنبال اتخاذ راهکارهای مناسب در جهت دریافت حقوق دولتی معادن هستیم، افزود: یک درصد از محل فروش منابع معدنی توسط معدن‌کاران باید در جهت بهسازی جاده‌های روستایی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اظهارداشت: بسیاری از معادن استان حتی در ساخت راه دسترسی خود نیز اقدام نمی‌کنند و با حمل بار اضافی موجب تخریب راه‌های روستایی می‌شوند.

این مسؤول گفت: از توسعه فعالیت‌های معدنی در استان و فعالان این بخش حمایت می‌کنیم اما در این حوزه باید حقوق دولتی نیز مطابق با قانون پرداخت شود.

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت قزوین افزود: معادن استان سال گذشته با کسب درآمد ۴۰ میلیارد ریالی تنها یک میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال تحت عنوان حقوق دولتی پرداخت کرده و در این خصوص کوتاهی داشته‌اند.

این مسؤول با اشاره به مراجعه متعدد مردم و شکایت از فعالیت معادن و ایجاد مشکلات برای راه‌های روستایی، خاطرنشان‌کرد: بیش‌ترین آمار خرابی جاده‌های روستایی در استان قزوین توسط عبور و مرور ماشین‌های معادن در بخش طارم سفلی و بخش اقبال شرقی و غربی و همچنین شهرستان‌های آوج و آبیک انجام می‌شود.

پرزحمت با اشاره به برگزاری منظم نشست‌های شورای معادن استان، گفت: قزوین از جمله استان‌های کشور است که آمار خوبی در برگزاری جلسات شورای معادن و پیگیری مسایل این حوزه دارد.

در استان قزوین ۱۸۶ مجوز اکتشاف و بهره‌برداری از معادن صادر شده است که از این تعداد ۸۵ معدن فعال در استان قزوین مشغول فعالیت هستند و ۵۵ معدن نیز به‌طور راکد باقی مانده است.

عمده‌‌ترین معادن استان قزوین به استخراج آهک، سلیس و شن و ماسه تعلق دارد.