توسعه همکاری‌های دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و نیروی دریایی ارتش

توسعه همکاری‌های دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و نیروی دریایی ارتش در نشستی که با میزبانی سازمان زمین‌شناسی با حضور معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیردریادار تهانی و مدیر مرکز هواشناسی و اقیانوس‌شناسی نیروی دریایی ارتش ناخدا دوم فرهادی‌پور راضیه‌لک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس این سازمان، مسعودزمانی‌پدرام […]

توسعه همکاری‌های دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و نیروی دریایی ارتش

در نشستی که با میزبانی سازمان زمین‌شناسی با حضور معاون عملیات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیردریادار تهانی و مدیر مرکز هواشناسی و اقیانوس‌شناسی نیروی دریایی ارتش ناخدا دوم فرهادی‌پور راضیه‌لک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس این سازمان، مسعودزمانی‌پدرام معاون مدیرکل دفتر زمین‌شناسی منطقه‌ای، مرتضی‌طالبیان رییس پژوهشکده علوم زمین، مهندس انسانی رییس گروه ژئوفیزیک دریا و هانیه‌زرگر رابط سازمان و کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شد، توانمندی‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در بخش مطالعات زمین‌شناسی دریایی برای مسؤولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان شد.

بر همین اساس، امیر دریادار تهانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و آشنایی با فعالیت‌های علمی و پژوهشی خواهان نزدیکی و توسعه فعالیت و همکاری دوجانبه هر دو مجموعه شد.

راضیه‌لک، رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور که دارای تخصص و سابقه طولانی در مطالعات زمین‌شناسی دریایی است به توضیحات کامل درباره توانمندی‌های سازمان متبوع خود در این خصوص و تشکیل دفتر زمین‌شناسی دریایی و همچنین تجهیزات دریایی این مجموعه پرداخت.

همچنین انسانی به ارایه توضیحاتی درباره مطالعات ژئوفیزیک دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در مناطق مکران و چابهار و جاسک در جنوب کشور پرداخت.

در ادامه مرتضی‌طالبیان نیز به توضیحاتی پیرامون پروژه مکران پرداخت که نقش مهم سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور را در سرمایه‌گذاری نداجا در منطقه جاسک در جانمایی درست سازه‌ها با تولیدات علمی و پژوهشی خود نمایش داد.

شایان ذکر است، توانمندی‌های لجستیکی و قابلیت‌های نیروهای متخصص دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور جهت برگزاری کروز‌ها و آموزش‌های مشترک نیز ارایه شد.

این نشست با اعطای هدیه فرمانده عملیات نداجا به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مزین به دستخط مقام‌معظم‌رهبری به‌کار خود پایان داد.