تکیه بر معادن آلومینیم کشور به جای صادرات

نماینده مردم سراب در مجلس انتقاد کرد تکیه بر معادن آلومینیم کشور به جای صادرات نماینده مردم سراب در مجلس شورای‌اسلامی با انتقاد از واردات بی‌رویه آلومینیم و صرف میلیون‌‌ها دلار دراین خصوص تأکید کرد: خیلی از کشور‌ها آلومینیم را از معادن خود استخراج می‌کنند، در حالی که ما آلومینیم را از کشورهای دیگر وارد […]

نماینده مردم سراب در مجلس انتقاد کرد

تکیه بر معادن آلومینیم کشور به جای صادرات

نماینده مردم سراب در مجلس شورای‌اسلامی با انتقاد از واردات بی‌رویه آلومینیم و صرف میلیون‌‌ها دلار دراین خصوص تأکید کرد: خیلی از کشور‌ها آلومینیم را از معادن خود استخراج می‌کنند، در حالی که ما آلومینیم را از کشورهای دیگر وارد می‌کنیم و به معادن خود تکیه نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، یوسف‌داوودی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای‌اسلامی افزود: آقای رییس‌جمهور پروژه استخراج آلومینیم از میلیون‌‌ها تن ذخایر آلومینیم سراب از ۲۵ سال پیش کلید خورده، اما تا به امروز بلاتکلیف باقی‌مانده است. روسیه، کانادا، آمریکا و قرقیزستان از معادن آلومینیم خود استفاده می‌کند، اما ما با وجود این معدن از خارج از کشور آلومینیم را وارد می‌کنیم و میلیون‌‌ها دلار را صرف این موضوع می‌کنیم. آقای رییس‌جمهور اجازه ندهید غارت‌گران بیت‌المال به کشور ما خیانت کنند و نگذارند آلومینیم را از معادن خود استخراج کنند. به خدا سکوت در برابر خیانت در پیشگاه خداوند و در مقابل مردم نابخشودنی است.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای‌اسلامی بیان کرد: این موضوع را خطاب به مقام‌معظم‌رهبری می‌گویم که شما فرمودید مسؤولین معادن کشور را استخراج کنند تا کشور به خود تکیه کند، اما به این موضوع عمل نمی‌شود آنها تلاش می‌کنند کشور را به کشورهای بیگانه وابسته کنند و به جای سرمایه‌گذاری در معادن کشور در قاره آفریقا و در گینه کوناکری برای استخراج آلومینیم سرمایه‌گذاری می‌کنند و با میلیون‌‌ها دلار ارز از بیت‌المال برای کشورهای بیگانه اشتغال ایجاد می‌کنند. این خیانت به کشور است و در تاریخ ثبت می‌شود. آقای رییس‌جمهور در این خصوص به شما چه بگویم؟