افزایش ۱۵۰ میلیون تنی ذخایرمعدنی استان خراسان‌رضوی

افزایش ۱۵۰ میلیون تنی ذخایرمعدنی استان خراسان‌رضوی رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌رضوی گفت: ۱۵۰ میلیون تن به ذخایر استان در حوزه معدن اضافه شده و ما در تلاش هستیم تا با شروع مجدد تحریم‌ها، مسایل ارزی و تغییرات فضاهای بین‌المللی، ثبت‌سفارش را از دست ندهیم. به گزارش ایسنا، راضیه‌علیرضایی، اظهار کرد: ما در استان ۵۶۶۲ […]

افزایش ۱۵۰ میلیون تنی ذخایرمعدنی استان خراسان‌رضوی

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌رضوی گفت: ۱۵۰ میلیون تن به ذخایر استان در حوزه معدن اضافه شده و ما در تلاش هستیم تا با شروع مجدد تحریم‌ها، مسایل ارزی و تغییرات فضاهای بین‌المللی، ثبت‌سفارش را از دست ندهیم.

به گزارش ایسنا، راضیه‌علیرضایی، اظهار کرد: ما در استان ۵۶۶۲ پروانه صنعتی داریم که سهم ۷ماهه ۹۷، ۲۴۰ مورد اضافه شده و ۱۸۲۹ میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری پروانه بهره‌برداری ما است. امسال تاکنون ۱۵۹۹ میلیارد تومان دیگر نیز به این رقم اضافه شده و امیدواریم تا پایان سال این رقم را به ۳هزارو۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیارد تومان در استان برسانیم.

وی افزود: ۱۵۰ میلیون تن به ذخایر استان در حوزه معدن اضافه شده و ما در تلاش هستیم تا با شروع مجدد تحریم‌ها، مسایل ارزی و تغییرات فضاهای بین‌المللی، ثبت‌سفارش را از دست ندهیم.

علیرضایی با بیان این‌که ما با دو مدل می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم، عنوان کرد: یک مدل این است که مواظب باشیم تا ما را شکست ندهند اما به نظر می‌رسد اگر بخواهیم برنامه‌ای برای برد داشته باشیم، این برنامه کارساز نخواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌رضوی گفت: در سال۹۲، ۲۹۵ میلیارد تومان پروانه بهره‌برداری صادر کردیم و طی این ۴ یا ۵ سال تلاش ما این بوده که ظرفیت بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری استان را افزایش دهیم که این ظرفیت به عنوان یک زیربنا و شاخص اصلی توسعه می‌تواند اشتغال را تحت تأثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۶ با ۳هزارو۷۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ثبت‌شده در سامانه کشوری، استان اول از نظر سرمایه‌گذاری بودیم، بنابراین نباید این برنامه برای برد را از دست بدهیم. با این شرایط رویکرد دیگری که در این مدت پیش گرفتیم این بوده که در سال ۹۲، از نظر سرمایه‌گذاری ۶۴ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در مشهد و ۳۶ درصد در شهرستان‌ها و در سال ۹۶، ۹درصد در مشهد و ۹۱درصد در شهرستان‌ها بوده است که این امر بار سنگینی را برای فرمانداران و مدیران کل در شهرستان‌ها ایجاد می‌کند.

علیرضایی با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاری ما در سال۹۶، ۱۰برابر شده است، تصریح کرد: ما توانستیم در این فاصله نسبت‌های خود را اصلاح کنیم. مسأله سرمایه‌گذاری یک شاخص است که می‌تواند نحوه تحول را مدیریت کند. ۱۵۰۰ میلیارد تومان طرح دیگر آماده داریم.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت خراسان‌رضوی بیان کرد: ۱۶٫۲درصد سهم واحدهای ما در سال ۹۲ تولیدی بوده که در حال‌حاضر به ۱۹٫۶درصد رسیده است. تلاش بسیاری داشتیم که حوزه‌های صنفی خود را به سمت تولید هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: رشد ۳۲درصدی ارزش صادرات و ۳۳درصد از نظر وزن و ۱٫۱میلیارد دلار صادرات داشتیم. تسهیلات رونق تولید در تمام کشور مطرح شده است.۳۲۸ میلیارد از ۷۲۰ میلیارد به واحدهایی پرداخت شد که مشکلات تأمین مالی داشتند.