حضور شرکت‌های خارجی کوچک معدنی را مغتنم بشماریم

عضو خانه معدن حضور شرکت‌های خارجی کوچک معدنی را مغتنم بشماریم عضو هیأت‌مدیره خانه معدن ایران گفت: بیش‌تر شرکت‌های خارجی حاضر در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران کانمین ۲۰۱۸ بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) معدنی به شمار می‌رود و می‌تواند راهی برای کاهش فشارهای اقتصادی در شرایط کنونی تحریم‌ها باشد. محمودگوهرین در گفت‌وگو با ایرنا افزود: […]

عضو خانه معدن

حضور شرکت‌های خارجی کوچک معدنی را مغتنم بشماریم

عضو هیأت‌مدیره خانه معدن ایران گفت: بیش‌تر شرکت‌های خارجی حاضر در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران کانمین ۲۰۱۸ بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) معدنی به شمار می‌رود و می‌تواند راهی برای کاهش فشارهای اقتصادی در شرایط کنونی تحریم‌ها باشد.

محمودگوهرین در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این روز‌ها حضور شرکت‌های معدنی ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی به دلیل مشکلات ارزی و سایر مشکلات با محدودیت روبه‌روست.

به گفته وی، حضور پررنگ شرکت‌های کوچک و متوسط خارجی می‌تواند فرصت خوبی برای کسب ایده و تبادل تجربیات، همچنین انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری باشد.

این فعال معدنی بیان داشت: یکی از نیازهای فوری معدن و صنایع‌معدنی کشور، تولید ماشین‌آلات معدنی در داخل است تا ضمن رفع نیاز از خارج که در برهه کنونی تحریم‌ها از آن ضربه خوردیم، به اشتغالزایی بپردازیم.

وی یادآور شد: از آنجا که بیش از ۹۸درصد معادن کشور را معادن کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد، تماس آنها با شرکت‌های معدنی مشابه خارجی می‌تواند ارتباطات و تعاملات بیش‌تر دوجانبه یا چندجانبه را به همراه داشته و در مواردی حتی بدون اخذ تضمین‌های لازم یا رعایت همه قوانین و مقررات دست‌وپاگیر، به انعقاد تفاهمنامه یا قرارداد همکاری بپردازند.

جذابیت سرمایه‌گذاری در معدن

محمودگوهرین، تبلیغات رسانه‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن و جذب پول‌ها و سرمایه‌های سرگردان را خواستار شد و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در بخش معدن، یک سرمایه‌گذاری پایدار و طولانی‌مدت (از چند دهه تا بیش از یک قرن) است و برخلاف بازارهای ارز، سکه، خودرو و…، افزایش تولید و اشتغال را به همراه دارد.

این عضو هیأت مدیره خانه معدن ایران تأکید کرد: دولت با برداشتن موانع موجود بر سر راه معادن می‌تواند نقش تسهیل‌گر را داشته باشد.

وی اولویت اصلی رفع مشکلات بخش معدن را «پول و سرمایه» عنوان کرد.