لزوم برنامه‌ریزی برای استخراج ۴۰ میلیون تن سنگ‌آهن در سنگان

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان اعلام کرد لزوم برنامه‌ریزی برای استخراج ۴۰ میلیون تن سنگ‌آهن در سنگان مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان اعلام کرد: برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای سنگان، نیازمند برداشت سالانه ۱۲۰ میلیون تن باطله هستیم.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ایمیدرو، مرتضی‌هاشم‌پور در این باره گفت: با توجه به لزوم تأمین خوراک […]

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان اعلام کرد

لزوم برنامه‌ریزی برای استخراج ۴۰ میلیون تن سنگ‌آهن در سنگان

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان اعلام کرد: برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای سنگان، نیازمند برداشت سالانه ۱۲۰ میلیون تن باطله هستیم.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی ایمیدرو، مرتضی‌هاشم‌پور در این باره گفت: با توجه به لزوم تأمین خوراک سنگ‌آهن مورد نیاز برای تولید حداقل ۱۷٫۵ میلیون تن کنسانتره، نیازمند برنامه‌ریزی جهت استخراج حدود ۴۰ میلیون سنگ‌آهن و انجام باطله‌برداری به میزان ۱۲۰ میلیون تن است.

وی همچنین با بیان این‌که در حوزه اکتشاف در حال جذب دو پیمانکار حفاری اکتشافی جهت اکتشاف تکمیلی در معادن غربی و مرکزی و نواحی شرقی هستیم، افزود: با توجه به اکتشافات مقدماتی انجام شده در پهنه سنگان، در سال‌های آتی شاهد انجام اکتشافات تکمیلی در این پهنه خواهیم شد.

انتخاب دو پیمانکار استخراج

وی درخصوص برنامه‌های این مجتمع در حوزه استخراج گفت: مجتمع سنگان در حال‌حاضر در حال انتخاب دو پیمانکار عملیات استخراج برای توده‌های مرکزی و غربی معادن خود است.

هاشمپور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش فرآوری اظهار کرد: اسناد مناقصه ۵ ساله تنظیم شده و در سال‌های آتی با توجه به سنگ‌شکن‌های موجود، قسمتی از سنگ استخراجی معادن جهت فرآوری به سکوهای سنگ شکن ارسال می‌شود.

مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در افق ۱۴۰۴ سالانه ۳میلیون تن سنگ‌آهن دانه‌بندی نیز توسط مجتمع سنگ‌آهن سنگان تولید و ارسال خواهد شد.

توسعه در منطقه سنگان از برنامه‌های مهم فولاد مبارکه

همچنین در این باره سیدمحسنمیرمحمدی، مدیرعامل شرکت فولادسنگان بیان داشت: توسعه در منطقه سنگان از برنامه‌های جدی فولاد مبارکه به شمار می‌رود و امیدواریم در زمانی نه چندان دور شاهد بهره‌برداری یکی از بزرگ‌‌ترین پروژه‌های کنستانتره‌سازی در سطح کشور با سرمایه‌گذاری فولادمبارکه باشیم.

میرمحمدی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه، بالغ بر ۲۵هزار میلیارد ریال در منطقه در حوزه صنایع‌معدنی مصداق اجرایی کردن منویات مقام معظم‌رهبری و منشأ خیروبرکت برای مردم منطقه است.

وی با بیان اینکه توجه به امر توسعه در منطقه سنگان از برنامه‌های جدی فولاد مبارکه به شمار می‌رود، اظهار داشت: موضوع حداکثر استفاده از ظرفیت تولید و تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در شرکت صنایع‌معدنی فولاد سنگان و همچنین ایفای نقش مسؤولیت‌های اجتماعی در منطقه خواف از دغدغه‌های مدیرعامل فولاد مبارکه است.

سیدمحسنمیرمحمدی افزود: اهتمام بیش‌تر مدیران استانی و شهرستانی به امر تولید برای رفع تنگنا‌ها و ضعف‌های زیرساختی صنایع با توجه به نزدیک شدن زمان بهره‌برداری از پروژه‌ها ضروری است.

وی گفت: امیدواریم در زمانی نه چندان دور شاهد بهره‌برداری یکی از بزرگ‌‌ترین پروژه‌های کنستانتره‌سازی در سطح کشور به ظرفیت ۵ میلیون تن با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه باشیم.