معدن، زمینه اصلی همکاری دانمارک و خراسان جنوبی

    سفیر دانمارک در ایران گفت: بخش معدن می‌تواند از نقاط مهم همکاری‌های دانمارک و خراسان جنوبی باشد. به گزارش ایسنا، دانی عنان، در دیدار با رییس اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: دانمارک و ایران تاریخ رابطه همکاری طولانی دارند که این رابطه ۸۳ ساله تاکنون قطع نشده است. وی با اشاره به این‌که […]

 

 

سفیر دانمارک در ایران گفت: بخش معدن می‌تواند از نقاط مهم همکاری‌های دانمارک و خراسان جنوبی باشد.

به گزارش ایسنا، دانی عنان، در دیدار با رییس اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: دانمارک و ایران تاریخ رابطه همکاری طولانی دارند که این رابطه ۸۳ ساله تاکنون قطع نشده است.

وی با اشاره به این‌که سابقه تجاری ایران و دانمارک حتی در تحریم‌ها نیز قطع نشده است، افزود: خواسته دانمارک نیز همکاری‌ها بیش‌تر بین دو کشور بوده و در حال حاضر نیز شاهد رشد قابل توجه همکاری بین ایران و دانمارک هستیم.

سفیر دانمارک ادامه داد: امیدواریم در فرصت‌های بعد از برداشته شدن تحریم‌ها شاهد افزایش سطح مبادلات تجاری در سطح مطلوب‌تر و مانند گذشته باشیم.

عنان با اشاره به این‌که معدن زمینه اصلی است که می‌تواند در بحث همکاری بین خراسان جنوبی و دانمارک مهم باشد، تأکید کرد: با توجه به وجود معدن و بخش‌های مختلف معدنی در این استان می‌توان زمینه همکاری زیادی در این خصوص به وجود آورد.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که دانمارک از تجربه خوبی در حوزه معدن برخوردار است، تکنولوژی‌های جدید این کشور می‌تواند به معدن خراسان جنوبی کمک کرده تا افزایش صادرات داشته باشد.

سفیر دانمارک با تأکید بر این‌که بخش معدن می‌تواند از نقاط مهم همکاری‌های دانمارک و خراسان جنوبی باشد، گفت: از زمینه‌های اصلی در مبادلات تجاری و همکاری با ایران در فرآوری صنایع و موادغذایی است.

عنان با اشاره به این‌که تفاوت بیرجند و دانمارک در وجود آب است، افزود: دانمارک مقادیر زیادی آب دارد اما طی سالیان گذشته سعی شده از تکنولوژی در استفاده کم‌تر، صرفه‌جویی و بازیافت آب‌‌ها بهره ببرد.

وی از برگزاری سمیناری در ارتباط با آب و صرفه‌جویی در تهران تا آخر امسال خبر داد و گفت: با توجه به مشکل بحث آب در ایران یکی از مسایلی که می‌تواند ارتباط و تبادل اطلاعات انجام شود این موضوع است.

 

عنان خاطرنشان کرد: دولت ایران اخیراً به سمت انرژی‌های نو رو آورده و به این دانش رسیده که باید از این انرژی‌‌ها استفاده کند و انرژی نو فرصتی در زمینه صرفه‌جویی گاز و نفت است.