زنجان، نخستین استان ارایه‌دهنده گزارش پایانی پهنه‌های معدنی

  معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: زنجان، نخستین استان در کشور است که گزارش پایانی پهنه معدنی را در خود استان تهیه و ارایه می‌کند. رباب داداشی در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: در سال گذشته یکی از مهم‌ترین و قابل توجه‌‌ترین پهنه‌های استان، پهنه انگوران و زرشوران […]

 

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: زنجان، نخستین استان در کشور است که گزارش پایانی پهنه معدنی را در خود استان تهیه و ارایه می‌کند.

رباب داداشی در گفت‌و‌گو با ایسنا، گفت: در سال گذشته یکی از مهم‌ترین و قابل توجه‌‌ترین پهنه‌های استان، پهنه انگوران و زرشوران برای مطالعه و اکتشاف به شرکت تهیه و تولید مواد‌ معدنی ایران واگذار شد و زنجان نخستین استانی بود که گزارش پهنه‌های معدنی کشور را در خود استان انجام داد و به عنوان الگو به سایر استان‌ها معرفی شد.

وی افزود: امسال مطالعه و بررسی سه پهنه معدنی دیگر این استان در شمال زنجان، سلطانیه و طارم نیز مورد پیگیری قرار می‌گیرد و پهنه شمال زنجان با استان گیلان هم‌مرز است و مطالعه و اجرای عملیات اکتشافی آن به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور واگذار می‌شود. هم‌اکنون مراحل تنظیم و تبادل تفاهم‌نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با سازمان زمین‌شناسی کشور در دست اقدام است.

داداشی از انجام ۱۲۰ فقره بازرسی بازرسان سازمان نظام مهندسی معدن از معادن این استان خبر داد و عنوان کرد: نقشه‌برداری از ۱۵ معدن برای نقشه‌برداری واقعی صورت گرفته است و از سال‌های گذشته محدوده‌هایی نیز وجود داشت که بلوکه شده بود و امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آن فراهم نبود.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: سال گذشته حدود ۴۰۰ محدوده که از دل یک‌هزار پرونده استخراج شده بود، آزاد شد و آزاد شدن این محدوده‌های معدنی موجب افزایش تعداد سرمایه‌گذاران اکتشافی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان شد.