زغال‌سنگ صنعت سودآوری است

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران زغال‌سنگ صنعت سودآوری است دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: صنعت زغال‌سنگ صنعت سودآوری است و باید بازار سرمایه را به سمت سرمایه‌گذاری متمایل کنیم. سعیدصمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان این‌که میزان ذخیره قطعی زغال‌سنگ ایران حدود یک‌میلیاردو۲۰۰ میلیون تن است، اظهار کرد: با توجه به این میزان ذخیره […]

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران

زغالسنگ صنعت سودآوری است

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: صنعت زغال‌سنگ صنعت سودآوری است و باید بازار سرمایه را به سمت سرمایه‌گذاری متمایل کنیم.

سعیدصمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان این‌که میزان ذخیره قطعی زغال‌سنگ ایران حدود یکمیلیاردو۲۰۰ میلیون تن است، اظهار کرد: با توجه به این میزان ذخیره زغال‌سنگ؛ اما کشور از نظر وضعیت ذخایر زغال‌سنگ در حد متوسط است، به عبارتی در حدی ذخیره زغال‌سنگ داریم که بتوانیم نیازهای خودمان را تأمین کنیم.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران گفت: در ۳۰ سال اخیر در حوزه صنعت زغال‌سنگ نسبت به سایر مواد معدنی سرمایه‌گذاری خیلی کمی صورت گرفته است. در سایر محصولات معدنی بخش‌خصوصی حضور پررنگی داشته و اکنون جایگاه خوبی دارد ولی در این صنعت متأسفانه این اتفاق رخ نداده است.

صمدی گفت: هدف ما از برگزاری همایش ترسیم کردن چشم‌اندازی از دور نمای وضعیت بازار زغال‌سنگ، بازار جهانی و داخلی و نهایتاً اثبات این موضوع که صنعت زغال‌سنگ صنعت سودآوری است و باید تلاش کرد تا بازار سرمایه را به سمت سرمایه‌گذاری متمایل کنیم.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران در پایان تأکید کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند به رشد اقتصاد کمک کند.