سهم ۷۸ درصدی آفریقای‌جنوبی از ذخایرجهانی منگنز

سهم ۷۸ درصدی آفریقای‌جنوبی از ذخایرجهانی منگنز آفریقای جنوبی ۷۸درصد از ذخایر جهانی منگنز را در اختیار دارد از اینرو، در سال گذشته میلادی ۵٫۳میلیون تن از این ماده معدنی را تولید کرده است.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، آفریقای‌جنوبی با داشتن ۲۰۰ میلیون […]

سهم ۷۸ درصدی آفریقای‌جنوبی از ذخایرجهانی منگنز

آفریقای جنوبی ۷۸درصد از ذخایر جهانی منگنز را در اختیار دارد از اینرو، در سال گذشته میلادی ۵٫۳میلیون تن از این ماده معدنی را تولید کرده است.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، آفریقای‌جنوبی با داشتن ۲۰۰ میلیون تن ذخایر منگنز، سهم ۷۸ درصدی از ذخایرجهانی این ماده معدنی دارد. علاوه بر این، این کشور طی سال ۲۰۱۷، با تولید ۵٫۳ میلیون تن منگنز توانست در صدر کشورهای تولیدکننده این ماده معدنی قرار گیرد.

طی این مدت، چین با تولید ۲٫۵میلیون تن منگنز در رتبه دوم جای گرفت. از آنجا که منگنز در فولادسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، چین بزرگ‌ترین مصرف کننده منگنز در جهان است. سال گذشته نیز ذخایر ۲۰۳ میلیون تنی سنگ منگنز در چین کشف شد که به عقیده مقامات محلی بزرگ‌ترین ذخایر منگنز در آسیا به شمار می‌رود.

استرالیا سومین تولیدکننده بزرگ منگنز در جهان است. تولید این ماده معدنی در سال ۲۰۱۷ به ۲٫۲میلیون تن رسید که حاکی از کاهش جزیی نسبت به مدت مشابه سال۲۰۱۶ است. این در حالی است که تولید منگنز استرالیا در جولای ۲۰۱۸ با ۱۰ درصد رشد همراه بود.

طی سال ۲۰۱۷، گابن و برزیل نیز به ترتیب با تولید ۱٫۶ میلیون تن و ۱٫۲ میلیون تن منگنز در رتبه‌های چهارم و پنجم تولید این محصول قرار گرفتند.

همچنین، هند با تولید ۷۹۰ هزار تن منگنز در سال گذشته میلادی توانست به عنوان ششمین کشور برتر تولیدکننده این ماده معدنی دست یابد. غنا و اوکراین نیز با تولید۵۵۰ هزار تن و ۳۸۰ هزار تن منگنز به ترتیب رتبه‌های هفتم و هشتم را به خود اختصاص دادند.

مالزی نهمین و قزاقستان دهمین کشورهای برتر تولیدکننده منگنز جهان در سال ۲۰۱۷ بودند که به ترتیب ۲۷۰هزار تن و ۲۳۰هزار تن منگنز تولید کردند.