شناسایی ۳۵ ماده معدنی در استان زنجان

شناسایی ۳۵ ماده معدنی در استان زنجان تنوع مواد معدنی در استان زنجان بی‌بدیل بوده و ۶۰ درصد تنوع مواد معدنی کشور تاکنون در این استان شناسایی شده است به گزارش شاتا، فغفوری، رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان زنجان در مراسم افتتاح اولین کنفرانس معدنکاری سبز گفت: ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان شناسایی […]

شناسایی ۳۵ ماده معدنی در استان زنجان

تنوع مواد معدنی در استان زنجان بی‌بدیل بوده و ۶۰ درصد تنوع مواد معدنی کشور تاکنون در این استان شناسایی شده است

به گزارش شاتا، فغفوری، رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان زنجان در مراسم افتتاح اولین کنفرانس معدنکاری سبز گفت: ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان شناسایی شده و در حال‌حاضر ۳۰ ماده معدنی در حال استخراج است.

وی همچنین از فعالیت ۳۱۶ بهره‌بردار معدنی در استان خبر داد و بیان داشت: ۶۰۰ میلیون تن ذخیره مواد معدنی در استان زنجان اکتشاف شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به توجه جدی به معدن در برنامه ششم توسعه کشور اظهار داشت : تأثیرپذیری معدن از تحریم‌های اعمال شده بسیار کم بوده فلذا شاهد توسعه فعالیت‌های معدنی در کشور هستیم.

وی معادن را عامل مهم و تأثیر‌گذار در توسعه استان اعلام و افزود: معادن تأثیر بسزایی در تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات و همچنین ارزآوری دارند.

فغفوری استفاده از یافته‌های علمی در مرحله اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی را عامل مهمی در توسعه فعالیت‌های معدنی دانسته تأکید کرد: با معدنکاری سبز تقابل معدن و محیط‌زیست تبدیل به تعامل می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن‌وتجارت استان زنجان خاطرنشان ساخت: با تشدید فعالیت تشکل‌های تخصصی در حوزه معدن و آموزش بهره‌برداران، شناخت مردم از فعالیت‌های معدنی بیش‌تر شده و توسعه فعالیت‌های معدنی تسهیل شده است.