صدور جواز تأسیس کارخانه تولید پی‌وی‌سی از کک در طبس

صدور جواز تأسیس کارخانه تولید پی‌وی‌سی از کک در طبس رییس اداره صنعت، معدن‌وتجارت طبس از صدور جواز تأسیس کارخانه تولید پی‌وی‌سی از کک در این شهرستان خبر داد. به گزارش شاتا، محمودزارع‌نیا با اعلام خبر فوق افزود: پیرو جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان درخصوص همکاری در شروع مراحل واگذاری زیر ساخت‌ها و صدور مجوز تأسیس […]

صدور جواز تأسیس کارخانه تولید پی‌وی‌سی از کک در طبس

رییس اداره صنعت، معدن‌وتجارت طبس از صدور جواز تأسیس کارخانه تولید پی‌وی‌سی از کک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شاتا، محمودزارع‌نیا با اعلام خبر فوق افزود: پیرو جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان درخصوص همکاری در شروع مراحل واگذاری زیر ساخت‌ها و صدور مجوز تأسیس پروژه تولید پی‌وی‌سی از کک، جواز تأسیس این کارخانه صادر شد.

زارعنیا گفت: این کارخانه در زمینه تولید پی‌وی‌سی از کک با ظرفیت تولید سالیانه ۱۸۰ هزار تن در زمینی به وسعت ۱۹ هکتار که مراحل ابتدایی واگذاری زمین و مجوزهای اولیه آن نیز اخذ شده است اجرا خواهد شد.

وی سرمایه‌گذار این طرح را شرکت پتروپردیس پویا عنوان داشت و افزود: میزان سرمایه‌گذاری ثابت این طرح بالغ بر ۹۵۰۰ میلیارد ریال است که با اجرایی شدن آن زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۶۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

زارعنیا توجه به ایجاد صنایع جوار معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی را کلید توسعه منطقه دانست و تصریح کرد: خوشبختانه این مهم در سند چشم‌انداز توسعه شهرستان به‌درستی دیده شده است.

وی اجرای این طرح را در تکمیل زنجیره محصولات مرتبط با زغال‌سنگ، ایجاد صنایع وابسته به زغال‌سنگ و همچنین ایجاد ارزش افزوده در منطقه با توجه به مزیت نسبی شهرستان و وجود ۷۶ درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور در شهرستان طبس مؤثر دانست و افزود: رویکرد سازمان صنعت معدن‌وتجارت در راستای توسعه صنایع دارای امکان‌سنجی مثبت در منطقه است.

وی با اشاره به این‌که پی‌وی‌سی سومین پلیمر پر مصرف دنیاست و روزبه‌روز به مصرف ان افزایش و کاربردهای متنوعی دارد گفت: مقرون به صرفه بودن تولید پی‌وی‌سی از کک و همچنین تکنولوژی متفاوت با کارخانه‌های تولید این محصول در کشور که اکثراً به روش سوسپانسیون می‌باشند، می‌تواند انقلاب صنعتی بزرگی در تولید این محصول و همچنین صنایع مرتبط با زغال‌سنگ در منطقه داشته باشد.

زارعنیا مصارف عمده پی‌وی‌سی را در صنایع ساختمان سازی، الکترونیک، حمل‌ونقل، بسته‌بندی، مصارف پزشکی و کالاهای مصرفی و… عنوان داشت.