سرمایه‌گذار خارجی در ماکو کارخانه فرآوری آلومینیم می‌سازد

سرمایه‌گذار خارجی در ماکو کارخانه فرآوری آلومینیم می‌سازد  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: توافق اولیه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۵۰ میلیون دلاری با مشارکت هلدینگ ایرانی برای احداث کارخانه فرآوری آلومینیم در این منطقه انجام شده است.  به گزارش ایرنا، غلامرضا‌سلیمانی بیان کرد: این طرح از مرحله تولید پروفیل تا محصولات آلومینیمی برای صادرات […]

سرمایه‌گذار خارجی در ماکو کارخانه فرآوری آلومینیم می‌سازد

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: توافق اولیه برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۵۰ میلیون دلاری با مشارکت هلدینگ ایرانی برای احداث کارخانه فرآوری آلومینیم در این منطقه انجام شده است.

 به گزارش ایرنا، غلامرضا‌سلیمانی بیان کرد: این طرح از مرحله تولید پروفیل تا محصولات آلومینیمی برای صادرات به اروپا و روسیه اجرا می‌شود که میزان اشتغال فاز نخست آن ٦٠٠ نفر است.

وی افزود: تیم سرمایه‌گذاری خارجی برای مکان یابی احداث کارخانه در زمینی به مساحت ۸ هکتار به منطقه آزاد ماکو سفر می‌کند.

وی به شرایط ویژه برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و ادامه داد: مجوز این سرمایه‌گذاری در صورت علاقه‌مندی افراد در مدت یک روز صادر و امنیت آن نیز از سوی دولت تضمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به آماده بودن انرژی ارزان و زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری از جمله آب، برق، گاز و فیبرنوری از بخش‌خصوصی داخلی و خارجی دعوت کرد تا در منطقه آزاد ماکو سرمایه‌گذاری کند.

منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از ۷ منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

مساحت این منطقه حدود ۵ هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشور‌ها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.